به گزارش صفیر گیلان، رضا محمدی اصل در نشست تخصصی شورای معاونین اداره کل زندان‌های گیلان با اشاره به اجرایی شدن سامانه دریافت عریضه الکترونیکی زندانیان در زندان‌های استان، اظهار کرد: تکریم زندانی و خانواده‌های آنها یکی از اولویت‌های این سازمان است. وی ادامه داد: علوم زندانبانی باید با استفاده از ابزارهای بروز و استفاده […]

به گزارش صفیر گیلان، رضا محمدی اصل در نشست تخصصی شورای معاونین اداره کل زندان‌های گیلان با اشاره به اجرایی شدن سامانه دریافت عریضه الکترونیکی زندانیان در زندان‌های استان، اظهار کرد: تکریم زندانی و خانواده‌های آنها یکی از اولویت‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: علوم زندانبانی باید با استفاده از ابزارهای بروز و استفاده از تکنولوژی از حالت ایستا به پویا تغییر، و زمینه ایجاد بسترهای مناسب برای بالا بردن خدمات بهینه فراهم کرد.

مدیرکل زندان‌های گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی برای مداخله در چرخه اصلاح و تربیت، گفت: ورود تکنولوژی و استفاده دانش‌های متعدد در راستای تفکرات سازنده بروز بودن افراد نیز نقش مؤثری دارد به ویژه استفاده از تکنولوژی در نیازهای انسان برای هموار کردن مسیرهایی که به آن نیاز دارد با وجود فراز و فرودهای فراوان یک امری بدیهی است که باید با دانش روز همگام شد.

محمدی اصل با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راه اندازی وب کیوسک در زندان‌ها، بیان کرد: زندانیان برای سهولت در کار و پیگیری نتایج کارهای انجام شده با مراجعه به وب کیوسک‌های تعبیه شده در بند و وارد کردن شماره شناسایی خود اقدام به انتخاب نوع عریضه کرده که قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: در این روش زندانی می‌تواند بر اساس نوع درخواست، اقدام به ثبت درخواست به صورت الکترونیکی و دریافت کد رهگیری کرده و از مسیرهای طی شده درخواستش تا نتیجه پایانی در شورای طبقه بندی زندان آگاه شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان اظهار کرد: حذف کاغذ، استفاده بهینه از زمان، اشتباهات سهوی نیروی انسانی، حذف فرایندهای مربوط و جمع آوری و در نهایت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مددجویان از مزایای بهره گیری از این روش است.