به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛صبح امروز نشست مشترک مدیرکل بازرسی استان گیلان با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس این دانشگاه به‌منظور اعلام آغاز فرایند نظارت در چند بخش از واحدهای تابعه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. افزایش ۳۰ درصدی تخت‌های ICU در گیلان طی ماه‌های اخیر دکتر ارسلان سالاری، […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛صبح امروز نشست مشترک مدیرکل بازرسی استان گیلان با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس این دانشگاه به‌منظور اعلام آغاز فرایند نظارت در چند بخش از واحدهای تابعه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

افزایش ۳۰ درصدی تخت‌های ICU در گیلان طی ماه‌های اخیر

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در جهت پرداخت بخش اعظم مطالبات کارکنان دانشگاه، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه بخش اعظم مطالبات کارکنان دانشگاه از ۱۲ تا ۲۴ ماه به سه تا ۶ ماه تقلیل پیدا کرد و انگیزه کارکنان را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر بیشتر کرده است.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی گیلان به تجهیزات پیشرفته ، افزود: ظرفیت تخت‌های ICU در گیلان طی ماه‌های اخیر ۳۰ درصد افزایش‌یافته و علیرغم وارد شدن دو دستگاه CT اسکن طی ۱۰ سال پیش، طی ۱۰ ماه اخیر شاهد ورود چهار دستگاه CT اسکن مجهز و پیشرفته در دانشگاه بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های CT اسکن در شهرستان‌های رودسر، لاهیجان، رودبار و آستارا راه‌اندازی شده، گفت: در تلاشیم تا در آینده نزدیک بیمارستان‌های رازی، پور سینا، ۱۷ شهریور، بیمارستان شهید نورانی تالش و امینی لنگرود را نیز مجهز به CT اسکن پیشرفته و بیمارستان پور سینا و شهیدنورانی تالش را مجهز به دستگاه MRIکنیم تا نیاز بیماران به مراجعه در مراکز خصوصی کمتر شود.

دکتر سالاری با اشاره به تجهیز چندین مراکز درمانی گیلان به اکسیژن ساز، بیان کرد: ۱۲ بیمارستان گیلان به اتاق‌های اکسیژن ساز مجهز شده‌اند و در آینده نزدیک در آن‌ها دستگاه‌های اکسیژن ساز نصب و راه‌اندازی می‌شود تا ارجاع بیماران به مراکز خصوصی و مرکز استان کاهش پیدا کند.

موفقیت کادر سلامت گیلان در مبارزه با کرونا نشانه حسن عملکرد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

سیف‌الله مسرور، مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از کادر سلامت به جهت تلاش‌های بی‌وقفه در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: کادر سلامت با تمام کاستی‌هایی که داشت و دارد خود درگیر شدند و حتی به شهادت رسیدند و درواقع در برابر کرونا ماندند اما اجازه نداند مردم بیش‌ازپیش با این ویروس درگیر شوند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا علیرغم چهره منحوسش حقایقی را در دانشگاه علوم پزشکی آشکار کرد، افزود: ساختار و امکانات گیلان ظرفیت رویارویی با حوادث و بحران‌ها را نداشت و باید نسبت به آن چاره‌اندیشی می‌شد که کمبود کادر درمان، فرسودگی مراکز درمانی و تجهیزات از نمونه‌های آن بود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با بیان اینکه کمبودهای حوزه نیرو و تجهیزات در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تلاش‌های شبانه‌روزی در بحران کرونا تا حدودی کمرنگ شده، گفت: باید از فرصت پیش‌آمده کنونی که کمبودها خود را به ما نشان داده‌اند بیشتر تلاش کرد تا حق مردم گیلان که تاکنون تضییع‌شده را استیفا کرد.

مسرور با اشاره به اینکه بیمارستان رازی در شرایط عادی به دلیل کمبود تجهیزات و نیروی انسانی پاسخگوی مطالبات مراجعین نبود و درعین‌حال تبدیل به سانتر کرونا شد، گفت: این بیمارستان با شرایط خاص خود به‌عنوان مرکز درمان و مراقبت از بیماران کرونایی که مشکل حاد تنفسی و عفونت ریوی داشتند تبدیل‌شده بود و این وضعیت کنونی وظیفه مسئولان را مضاعف کرد تا با انعکاس کمبودها به مراجع بالاتر، ظرفیت مراکز درمانی را افزایش داده تا مردم از خدمات راحت‌تر و سریع‌تر دسترسی پیدا کنند.

وی وظیفه دستگاه بازرسی را ابتدا نظارت برشمرد و افزود: نظارت در سازمان بازرسی بر بازرسی مقدم است و این سازمان در جریان امور برای اینکه اوضاع رو به بهبود و در محور صحیح قرار بگیرد از باب نظارت، تذکر داده و اوضاع را با کمک مدیران ساماندهی می‌کنیم تا اعمال وظیفه در هر دستگاهی در چارچوب قانون حرکت کند و در غیر این صورت وقوع تخلف با نامه‌های هشداری به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اعلام می‌شود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان اصلاح امور، برقراری حسن جریان و جلوگیری از سوء جریان قانون را مأموریت اصلی سازمان بازرسی دانست و گفت: وظیفه دستگاه بازرسی بگیروببند و برخورد با تخلف با خشونت نیست بلکه این دستگاه نظارتی رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را محرم خود می‌دادند و احتمال وقوع تخلف را به جهت پیشگیری به آن‌ها به‌صورت محرمانه اعلام و هشدار می‌دهد.

مسرور فعالیت اثربخش نیروهای حراست و بازرسی درون دستگاه‌ها را موجب کاهش دستگاه‌های نظارتی برون‌سازمانی برشمرد و گفت: تنوع مأموریت‌ها و تکثر حضور افراد در بخش‌های مختلف دستگاه‌ها ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این دستگاه را در معرض اشتباه قرار می‌دهد و این رویه با حضور به هنگام نیروهای حراست و بازرسی داخلی و بازرسی برون‌سازمانی موجب می‌شود سلامت دستگاه تضمین شود.

وی موفقیت کادر سلامت گیلان در مبارزه با ویروس کرونا را نشانه وظیفه‌شناسی و حسن عملکرد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: همه می‌دانند که پول و امتیاز در مقابل خطر جانی قابل قیاس نیست و کسانیکه در برابر این خطر بزرگ ماندند درواقع مسؤولیت خود را به‌خوبی اجرا کردند.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تقدیر از تلاش‌های کادر سلامت به‌ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت پیگیری‌ها مجدانه برای استقرار تجهیزات پیشرفته درمانی در استان ازجمله در طول دوران بحران کرونا، خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان گیلان توسط دکتر سالاری در استان مستقر شد و دستگاه بازرسی نیز در این زمینه مساعدت‌های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته است.

مسرور از اجرای فرایند نظارتی در ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی گیلان توسط سازمان بازرسی خبر داد و گفت: به‌رسم هرساله سازمان بازرسی فرایند نظارتی و بازرسی خود را در دانشگاه علوم پزشکی این بار از عملکرد سه سال گذشته تاکنون معاونت غذا و داروی گیلان و همچنین چندین واحد از شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشت را در دستور کار خود قرار داده و در تلاش است تا بیابد چه مقدار از این مأموریت‌ها در مراکز مذکور عملیاتی شده و دلیل عملیاتی نشدن آن‌ها چه بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی در فرایند نظارت از دانشگاه علوم پزشکی، کمبودها و نواقص مراکز را نیز شناسایی می‌کند، گفت: آن دسته از کمبودها و کاستی‌ها نظیر کمبود قانون، تعارض‌های قانونی و کمبودهای فرا استانی در جریان بازرسی‌ها به سازمان بازرسی کل کشور و از آن طریق به وزارت بهداشت منعکس می‌شود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اذعان به اینکه این نهاد نظارتی هیچ پیش ذهنیتی نسبت به دستگاه‌ها در جریان فرایند نظارتی ندارد، تصریح کرد: سازمان نظارتی در جریان نظارت از دستگاه‌ها کاملاً خالی از ذهن است و تنها در تلاش است تا بسنجد وضعیت دستگاه‌ها در جریان اجرای قوانین چگونه اداره می‌شود.