به گزارش صفیر گیلان:حسین زارع رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فومن گفت : با توجه به اشتیاق مردم مومن و روزه دار جهت حضور در مساجد و بقاع متبرکه در شب های قدر و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اتخاذ تصمیم جهت فراهم ساختن امکان بازگشایی اماکن مذهبی جهت برپایی آیین های […]

به گزارش صفیر گیلان:حسین زارع رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فومن گفت : با توجه به اشتیاق مردم مومن و روزه دار جهت حضور در مساجد و بقاع متبرکه در شب های قدر و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اتخاذ تصمیم جهت فراهم ساختن امکان بازگشایی اماکن مذهبی جهت برپایی آیین های شبهای قدر ، ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا به ریاست فرماندار محترم شهرستان تشکیل جلسه داد.
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد فومن افزود: پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه ، مقرر شد که مساجد و بقاع متبرکه شهری و روستایی با اولویت مساجد مراکز دهستانها فقط در شب های قدر بازگشایی شده و حداکثر طی دو ساعت ، مراسم و آیین های لیالی قدر برگزار گردد.
زارع تاکید کرد: شرط مهم و لازم برگزاری مراسم ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن مهر نماز شخصی می باشد.
وی با تشکر از متولیان مساجد و بقاع متبرکه در چند ماه گذشته که کمال همکاری را در جهت رعایت دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته اند گفت : تبعیت از دستورات این ستاد همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند الزامی است و شایسته است که مسوولین اماکن مقدسه ، رعایت پروتکلهای بهداشتی در برگزاری مراسمات این ایام را مدنظر داشته باشند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در پایان تاکید کرد: عدم برگزاری نماز جماعت و عدم برگزاری مراسمات ترحیم و یادبود بر سر مزار اموات همچنان و تا اطلاع ثانوی برقرار است.