به گزارش صفیر گیلان؛سید محسن موسوی فرماندار شفت ، در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت ،  گفت : کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تاریخ کشورمان و همچنین آموزه های دینی مردم نقشی بی بدیل داشته است و کتابخانه شهرستان محروم از ساختمان می طلبد تا مسئولان ورود کنند. . فرماندار شفت در […]

به گزارش صفیر گیلان؛سید محسن موسوی فرماندار شفت ، در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت ،  گفت : کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تاریخ کشورمان و همچنین آموزه های دینی مردم نقشی بی بدیل داشته است و کتابخانه شهرستان محروم از ساختمان می طلبد تا مسئولان ورود کنند. .
فرماندار شفت در ادامه به تغییر سبک زندگی در جوامع مختلف و مقایسه آن در گذشته و حال پرداخت و افزود : کتابخوانی و نحوه ارایه کتاب در جامعه امروز به یک علم تبدیل شده است و مسوولین ذیربط باید بتوانند ضمن بهره گیری از فضای مجازی و فناوری های برخط ، ظرفیت های نرم افزاری مجموعه خود را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی توسعه دهند و به روز کنند .
وی با بیان اینکه فعال کردن فناوری های دانش بنیان در حوزه کتاب نیازمند بسترسازی و تلفیق تجربه نویسندگان ، ناشران و مهندسان فناوری اطلاعات است افزود : اداره کتابخانه های عمومی پیگیر راهکارهایی نو برای عرضه کتاب در شهرستان شفت باشد .
موسوی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه و توسعه فضاهای عمومی جای لحظه ای درنگ نیست و امور فرهنگ محور ، بنیان و آینده جامعه را تضمین می کند افزود : نداشتن ساختمان مستقل کتابخانه های عمومی در شهرستان شفت در شان مردم فرهنگ دوست این خطه نیست و همه مسوولین ، فعالان حوزه کتاب و خیرین باید در کنار یکدیگر باشند و این مشکل را برای همیشه رفع کنند و انتظار می رود شورای اسلامی و شهرداری شهر شفت پیشگام باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شفت در آینده ای نه چندان دور به یکی از قطب های گردشگر پذیر استان تبدیل خواهد شد و بر اساس دیدگاه کارشناسان بسیاری از کسانی که در گذشته این شهرستان را ترک نموده اند ، دوباره باز خواهند گشت افزود : اگر به فکر پیشرفت و توسعه شهرستان شفت هستیم باید آینده نگر باشیم و در طراحی و توسعه فضاهای عمومی فرهنگی به خصوص کتابخانه ها کارشناسانه و به دور از احساسات تصمیم بگیریم.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه بیش از ۳۲ هزار عنوان کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان نگهداری می شود خواستار بروزرسانی و افزایش تعداد کتاب ها شد و تصریح نمود : مهمترین عاملی که می تواند نوجوانان و جوانان را بیشتر و بهتر به کتاب سوق دهد تسهیل در دسترسی به آن است .
پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز با اشاره به اینکه شاخص های ارزیابی کتاب و کتابخوانی شفت در یک سال گذشته رشد داشته است ابراز امیدواری کرد با پیگیری های فرماندار این شهرستان و همکاری مسوولین شهری فضای لازم برای ساخت ساختمان مستقل کتابخانه های عمومی پس از سال ها تعیین تکلیف و محقق شود .