اختصاصی/صفیر گیلان؛شهردار صومعه سرا در نشست با رسانه با اشاره به اینکه در بحران کرونا طبق پروتکل کار کردیم و آنچه وظیفه بود انجام دادیم گفت:کرونا  باعث شده تا درآمد شهرداری کاهش و مشکلاتی در حوزه حقوق و مزایای پرسنل پیش آید که با تدابیر رفع  شده است. میثم کیانی فرد خطاب به رسانه ها […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛شهردار صومعه سرا در نشست با رسانه با اشاره به اینکه
در بحران کرونا طبق پروتکل کار کردیم و آنچه وظیفه بود انجام دادیم گفت:کرونا  باعث شده تا درآمد شهرداری کاهش و مشکلاتی در حوزه حقوق و مزایای پرسنل پیش آید که با تدابیر رفع  شده است.

میثم کیانی فرد خطاب به رسانه ها گفت: خداوند مسئولیت بزرگی بر دوش شما گذاشته و شما پیام رسانه هستند  و باید مشکلات مردم را اطلاع رسانی کنید تا مسئولان در رفع مشکلات گام بردارند.

سرپرست شهرداری صومعه سرا  با اشاره به اینکه از زمان ورودم ما بحث شهرستان را در  آتش سوزی داشتیم که با امکانات کم   توانستیم با کمک آتش نشانان با کمترین امکانات مهار آتش سوزی را داشته و بعد از آن ما بحران برف را داشتیم که با  ورود دستگاهها  ما بازگشایی معابر و یابانها را نیز به وبی اجرایی نمودیم.

کیانی فرد  با اشاره به اینکه در بحران برف ما با ۱۲ دستگاه تراکتور و بیل باکو و رودل و دیگر ماشین الان سنگین از جمله ۵ کامیون و ۴ ماشین آتش نشانی پیش بینی شده  به درستی با پرسنل خدمتگزار توانستیم وظیفه خود را انجام دهیم.

سرپررست شهرداری صومعه سرا وظیفه شهرداری را  خدمات رسانی  به مردم خواند و گفت: خبر ها به طور نسبی از طرف مردم رضایتمندی  را به همراه داشته که من از داوند بزرگ سپاسگذارم.

وی  مدیریت در بسیاری از امور پیش آمده در شهرستان  از جمله آتش سوزی پایان سال ۹۸ و بحران برف و کرونا و انتخابات … را حاصل توسل  به شهدا در کارها خواند و گفت:ما  توانستیم مدیریت داشته و کار کنیم و در جمع مردم تا حدودی سربلند باشیم.

با ورود کرونا نیز تلاش کردیم وظیفه خود را به درستی انجام و با کمک دوستان ارتش و بسیج در ضد عفونی کردن شهر و حتی روستا ها و نیز تهیه مواد ضد عفونی پیشگام باشیم.

سرپرست شهردار صومعه سرا با بیان اینکه این سازمان برای ضد عفونی سطوح محلات شهر صومعه سرا آب ژاول در اختیار عموم مردم قرار داده است، افزود: شهرداری به مدت شش ماه به مقدار ۷ هزار لیتر آب ژاول به عنوان ذخیره برای شهر صومعه سرا در اختیار دارد.

میثم کیانی فرد همچنین تاکید کرد: شهرداری صومعه سرا  با کمک و همکاری ارتش با بهره گیری از پرمنگنات پتاسیم در زمینه ضدعفونی با ماندگاری بالا در شهرستان اقدام کرد.

کیانی فرد مهمترین هدف شهرداری صومعه سرا در کرونا را موفقیت در جنگ روانی ناشی از این بیماری خواند و گفت:ما مواد ضد عفونی را به شهر های همجوار نیز رسانده و در روز ۳ هزار لیتری ضدعفونی کنند مصرف و امروز نیز در انبار شهرداری ما مواد ضدعفونی ذخیره داریم.

سرپرست شهرداری صومعه سرا از منطقه بندی شهر در بحث ضد عفونی خبر داد و گفت: ما در ایام کرونایی روزانه ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف و ضدعفونی کردن شهر صومعه سراهمچنان ادامه دارد .

وی از تخصیص بودجه ۷ میلیارد و هشصد و ۴۰ میلیون ریال برای عمران و آبادانی شهر  خبر داد و گفت: با این پول ما ۹ هزار متر مربع می توانیم در شهر آسفالت داشته باشیم.

وی از رنگ آمیزی سطح شهر ،پیاده رو سازی و روکش آسفالت و ترمیم یابانها خبر داد و گت:ما برای  روکش و ترمیم آسفالت کل کوچه های شهر  هزینه نداریم ولی کوچه های خیلی خراب در اولویت  برنامه عمرانی ما هستند.
سرپرست شهرداری صومعه سرا از خرید ۴ دستگاه نسیان برای حمل زباله خبر داد و گفت: بحث زباله برای ما خیلی مهم است زیرا به سلامت شهروندان ارتباط دارد.

وی بسته شدن ردی بودجه ای شهرداری صومعه سرا را تا پایان خرداد ماه خواند و گفت:برای انجام امور شهرداری ما نیازمند بسته شدن ردیف بودجه اعتبار هستیم که این  بودجه ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی پیش بینی شده است.

کیانی فرد با اشاره به اینکه نیرو های ی حجمی حقوقشان از بودجه عمرانی تامین می شود گفت: پرسنل شهرداری صومعه سرا شامل  سه بخش استخدام رسمی ،پیمانی،قرار دادی و تعدادی قرار داد کار معین و شرکتی هستند که  نیروی عمده شهرداری صومعه سرا شرکتی هستند که  از بودجه عمرانی حقوق  دریات می کنند.

وی تصریح کرد؛در مقابل مردم شهرم  سر تعظیم فرود آورده و  و این حرف را به درجه معنا خواهم رساندو جز وظایف ماست که در هر پست و مقامی  برای عمران شهر پا پیش بگذاریم.

 

ضرورت درآمدزایی شهرداری صومعه سرا از طلای کثیف و مدیریت پسماند در شهر
سرپرست شهرداری صومعه سرا در این نشست موضوع پسماند  را یکی از چالش های بزرگ شهر صومعه سرا و شهرداری خواند و گفت:ما جمع آوری رباله ها را در برنامه کاری روزانه خود داریم ولی به دلیل کاهش نقدینگی طرح تفکیک و خرید زباله خشک را نداریم.

سرپرست شهرداری صومعه سرا  با بیان اینکه  اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای حفظ سلامتی شهروندان و کارگران شهرداری با توجه به شیوع ویروس کرونا است گفت: در حوزه پسماند شهری ما در زول سال ۳ تن زباله خشک جمع آوری داشتیم.

وی افزود:ما در شهرستان عضو  شرکت کود آلی گیلان  هستیم و  شهرداری صومعه روزانه  ۵۰ تا ۶۰ تن زباله  تحویلی به این شرکت دارد.

کیانی فرد تصریح کرد؛ما در اولین فرصت برنامه ریزی خواهیم داشت تا هدفمند در بخش زباله جلو رفته  و از  زباله به‌عنوان طلای کثیف در آمد زایی ایجاد کنیم، گفت:نیاز است تا  شهرداری برای هزینه‌های حمل پسماند تدبیری بیندیشد تا بتواند از طریق زباله درآمد ایجاد کند..

وی افزود:امسال در قراردادها تفکیک زباله‌های خشک در دستور کار قرار  خواهد گرفت تا بتوان از این طلای کثیف استفاده مفید کرد که تحقق این مهم در هزینه‌های خدمات شهری تأثیر به سزایی خواهد داشت.

جولان سگ های ولگرد چالشی بزرگ در شهر صومعه سرا

وی در بخشی دیگر در بحث سگ های ولگرد گفت: شهرداری صومعه سرا برای سگ های ولگرد  فضایی را برای نگهداری  معین نموده و  و دو نفر نیروی خدماتی به این حیوانات رسیدگی ولی علارغم اینکه  ما انتقال سگ را در این مرکز داریم ولی  هر روز تعدادشان در سطح شهر  زیاد می شود.

سرپرست شهرداری صومعه سرا سگ ولگرد و فراوانی آن  را در شهر را  یک چالش بزرگ خواند و گفت:فراوانی آنها در سطح شهر نامعلوم و نامشخص استو جمع آوری سگ ولگرد و کنترل آن که موضع بزرگتری است  که نیازمند همت همگانی است.

 

وی  با اشاره به اینکه لکه گیری و روکش آسفالت در گذشته از توان و ماندگاری چندانی برخوردار نبوده گفت:شهردار حقیقی زحمات زیادی  در طول این مدت کشیدند و امروز  تعهدات ایشان بر عهده ماست .
کیانی فرد تاکید کرد؛ امروز برخی شرکت های پیمانکار که قرار داد می بندد در قیرشان ما دخل تصرف نداریم  و این ود عامل کاهش ماندگاری در آسالت است ولی قرار داد را سفت و سخت می بندیم و با پیمانکار تعارف نداریم.

دست فروشان و کاسبان سنتی شهر صومعه سرا ساماندهی می شوند
شهردار صومعه سرا اظهار کرد؛ما صدای بلند خبرنگاران را در بیان چالش ها در سطح شهر با تمام گوش می شنویم و قبول داریم که  سد معبر یک موضع اجتماعی در شهرستان از گذشته تا حال بوده و هست.

وی افزود؛برخی افراد از همین سد معبر روزی می خورند و من اکثر اینها را می شناسم و شرایط زندگیشان را می دانم و درک می کنم اگر چه سد معبر زشت و زننده است ولی ما نمی توانیم کاسبی سنتی که از دیرباز بود را یک شب جمع کنیم علارغم اینکه ما بازار هفتگی را داریم ولی من سد معبری را که مزاحمت ایجاد می کند جمع می کنم.
وی افزود؛رعایت کردن مسیر بازار و پیاده رو ها  اول دست خود بازاری است و طی چند روز آتی چه سرپرست باشم چه نباشم در برنامه خود برخورد با عاملان سد معبر را دارم.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری