۶۰۰ نفر از کادر درمانی گیلان به بیماری کرونا مبتلا شدند/مرگ ۲۰ پزشک و پرستار گیلانی بر اثر ابتلا به کرونا

  پرینت
۶۰۰ نفر از کادر درمانی گیلان به بیماری کرونا مبتلا شدند/مرگ ۲۰ پزشک و پرستار گیلانی بر اثر ابتلا به کرونا
شناسه خبر : 35732 | تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1399 - 14:51 | 14976 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ محفل انس با قرآن کریم، یادبود شهدای مدافع سلامت و به منظور تقویت روحیه کادر درمان، در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی حشمتبر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  برگزار شد. در این مراسم دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن قدردانی […]

در این مراسم دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن قدردانی از کادر درمان استان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: در این ایام متاسفانه بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان را از دست داده ایم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کادر درمان ما درگیر این بیماری منحوس شدند که برای شهدای سلامت آرزوی علو درجات و برای کادر درمانی نیز آرزوی سلامت بهروزی را داریم.
دکتر مهرابیان با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، افزود: هر کسی نفسی را حیات بخشد همانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است و بنابر این آیه، خداوند قطعاً به وجود شما نازنینان که حیات بخش هستید، زندگی دوباره را به انسان‌ها می بخشید افتخار می کند

وی ادامه داد: همان طور که حضرت علی (ع) فرمودند: مراقب افکارتان باشید که تبدیل به گفتارتان میشوند,مراقب گفتارتان باشید که تبدیل به رفتار تان می شود,مراقب رفتارتان باشید که تبدیل به عادت می شود، افکار پزشک، پرستار و کادر درمان خدمت به همنوع است و این افکار در زندگی آنها ساری و جاری است ما باید و قدردان این عزیزان باشیم.

برنده ی واقعی امشب کسی است که از منیت جدا شود

حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هلال احمر استان ،ضمن بیان  خداقوت به کادر فداکار درمان و بانیان این مراسم، اظهار کرد: جهاد پرستاران، پزشکان و سایر افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا مانند جهاد رزمندگان اسلام در سال های جنگ تحمیلی است که هر دو جان بر کف به مبارزه رفتند؛ مردم از شما به خاطر این جهادتان، سپاسگزارند.

وی ضمن اشاره به معنویت و عظمت شب قدر، گفت: امشب در کنار تمام اعمال ذکر شده، فراموش نکنیم که زنگارها را از قلب و ذهنمان بزداییم؛ قدر، زمانی است که بتوانیم کینه ها را از دلمان پاک کنیم و دلمان را خانه ی الهی کنیم.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، افزود: شایسته نیست در منیت که صفت شیطان است بمانیم، برنده ی واقعی امشب کسی است که از این صفت جدا شود و برای دیگران نیز دعا کند مانند افراد کادر درمان که از خود گذشتند و هم اکنون تمام کشور دعاگوی آن ها هستند.
حجت الاسلام والمسلمین چهری با اشاره به ضرورت همراهی عمل با عبادات و لازمه دانستن آن برای رسیدن به مقام خلیفه الهی انسان، اظهار کرد: گام دوم برای داشتن شب قدر نورانی این است که بتوانیم محبت اولیای الهی را در قلبمان قرار دهیم و این محبت باید در عمل ما نمود پیدا کند و سبک زندگی ما از سیره این بزرگان تبعیت کند.
وی همچنین اضافه کردلازم است در این شرایط که کرونا کسب و کار برخی از قشرها را تعطیل کرده، کمک مومنانه و مواسات را انجام دهیم و دستگیری از نیازمندان به عمل آوریم.
در ادامه حاج محمود لطفی نیا، قاری قرآن، چند آیه نورانی از قرآن کریم قرائت نمود و دو سفر به مشهد مقدس به قید قرعه اهدا شد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.