به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر ناصر حاج محمدی در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت که در تالار غدیر استانداری گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع و معاونان، مدیران دولتی و بخش خصوصی برگزار شد گفت: چون شهرداری رشت هر ماه باید حقوق بیش از چهار هزار پرسنل خود را تامین و پرداخت کند، […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر ناصر حاج محمدی در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت که در تالار غدیر استانداری گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع و معاونان، مدیران دولتی و بخش خصوصی برگزار شد گفت: چون شهرداری رشت هر ماه باید حقوق بیش از چهار هزار پرسنل خود را تامین و پرداخت کند، بنا بر این کاهش درآمدهای شهرداری ضربه ای محکم بر پیکره کار و توان این مجموعه خدمات رسان شهری وارد می کند.

وی در ادامه از کاهش ۸۸ درصدی درآمد شهرداری رشت در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: با وجود این کاهش درآمد هزینه ها و مسئولیت های مربوط به ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن، بوستانها، مبلمان شهری، مدارس، ادارات و… هم به شهرداری رشت افزوده شد.

دکتر حاج محمدی با اشاره به اینکه علی رغم کاهش شدید درآمد شهرداری ما تلاش کردیم خدمات، عملیات عمرانی و فعالیتهای فرهنگی و… شهرداری به خوبی تداوم داشته باشد، گفت: این در حالی است که درآمد شهرداری رشت هم اکنون به کمتر از حقوق پایان ماه پرسنل و کارکنان شهرداری رسیده است.

وی خواستار پرداخت بدهی دولت و دستگاه های اجرایی استان به شهرداری رشت شد و اظهار امیدواری کرد بدهی شهرداری هم تهاتر شود.

گفتنی است در این همایش موضوعات مهم شهری همچون جذب سرمایه گذار، مدیریت پسماندها، حمل و نقل شهری، بافت فرسوده شهر و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان هم در جمع بندی مطالب گفته شده بر سیاست جذب سرمایه گذار برای خروج از بحران و اجرای برنامه ها و طرحهای شهری تاکید کرد.

دکتر زارع گفت: بسیاری از اقدامات شهری می تواند با بهره گیری از ظرفیت های قانونی اسناد بالادستی و حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار حل و فصل شود.