حضور مستمر پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان رضوانشهر الزامی است

  پرینت
حضور مستمر پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان رضوانشهر الزامی است
شناسه خبر : 35786 | تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1399 - 12:21 | 11475 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛شورای سلامت و بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر با حضور  دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی وضعیت سلامت، چالش‌های حوزه بهداشت و درمان و نیازسنجی‌های حوزه‌های مربوط به آن،تصمیمات مقتضی جهت رفع کمبودهای آن‌ها گرفته شد. حضور مستمر و منظم پزشکان متخصص […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛شورای سلامت و بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر با حضور  دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی وضعیت سلامت، چالش‌های حوزه بهداشت و درمان و نیازسنجی‌های حوزه‌های مربوط به آن،تصمیمات مقتضی جهت رفع کمبودهای آن‌ها گرفته شد.

حضور مستمر و منظم پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان شهدای رضوانشهر الزامی است

دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بررسی چالش‌های و مسائل مربوط به حوزه سلامت ازجمله بیمارستان شهدای سلامت رضوانشهر، اظهار کرد: بخشی از مشکلات موجود در بیمارستان شهدای رضوانشهر شهرستانی، بخشی در سطح دانشگاه و مابقی باید با پیگیری‌های ملی حل و رفع شود.

وی با اشاره به پایین بودن ضریب اشغال تخت در بیمارستان شهدای رضوانشهر، افزود: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان از تمامی بیمارستان‌های استان پایین‌تر است و باید مسئولان شهرستان در جهت هدایت بیماران به بیمارستان و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها بیشتر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر حضور مستمر پزشکان متخصصی استخدامی دانشگاه در بیمارستان شهدای رضوانشهر، گفت: حضور مستمر و منظم پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان شهدای رضوانشهر الزامی است و باید بیماران رضوانشهری، خدمات درمانی را حتی المقدرو از بیمارستان شهدا دریافت کنند.

دکتر سالاری با اشاره به هزینه بالای نگه‌داری مراکز درمانی ازجمله بیمارستان‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، بیان کرد: در حال حاضر تقریباً چندین برابر درآمد بیمارستان شهدای رضوانشهر برای نگه‌داری و پرداخت حقوق و مزایا هزینه بر دانشگاه تحمیل می‌شود که با مدیریت صحیح و ارائه خدمات درمانی منظم و مستمر می‌توان بخش اعظمی از هزینه‌های بیمارستان را محقق کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر تجهیز و توسعه بیمارستان شهدای رضوانشهر در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت تأکید کرد و گفت: به‌زودی بخش CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر راه‌اندازی و تجهیزات موردنیاز و نیروی متخصص بیهوشی بیمارستان تأمین خواهد شد.

افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان امید به زندگی را افزایش می‌دهد

محمدمهدی مظفری، فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست با برشمردن نیازمندی‌های این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید به بیمارستان شهدای سلامت از نیازهای ضروری در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه افزایش شاخص‌های سلامت امید به زندگی را افزایش می‌دهد، افزود: انتظار است با افزایش زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و همچنین تأمین نیرو و تجهیز بیمارستان امید به زندگی در شهرستان از متوسط این شاخص در استان افزایش پیدا کند.

تقویت قطب‌های درمانی گیلان ضرورت دارد

رئیس شورای بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های حوزه سلامت بر عهده حاکمیت است، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در رضوانشهر ساکن هستند که افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت از نیازمندی‌های اساسی آن‌ها  محسوب می شود.

دکتر سید حسن میری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر ارائه خدمات زیرساختی در حوزه درمان با در نظر گرفتن معیارهای کارشناسانه، اظهار کرد: بیمارستان‌های ۳۰ تختخوابی به دلیل افزایش هزینه‌ها و یا کمبود نیروی انسانی در شهرهایی که  کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مرکز درمانی دیگر فاصله‌ دارند، احداث نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی بیشتر در حوزه ارجاع بیماران فعالیت می‌کنند و در بیشتر مواقع پزشکان متخصص به جهت کمبود به‌سختی در آن‌ها حاضر می‌شوند، افزود: باید قطب‌های درمانی را با تأمین و تزریق نیروی متخصص و فوق تخصص تقویت کرد.

کمبود متخصص بیهوشی و آمبولانس از نیازمندی‌های بیمارستان شهدای رضوانشهر

دکتر هوشنگ عزیزی نژاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین دکتر مهستی رحیمی، سرپرست بیمارستان شهدای رضوانشهر نیز در این نشست به بررسی امکانات و استعدادهای شبکه بهداشت و درمان و همچنین بیمارستان پرداختند و کمبود پزشک متخصص بیهوشی و لزوم تجهیز و نوسازی ساختمان اداری و ناوگان خودرویی حوزه درمان این شهرستان را از مهم‌ترین نیازهای حوزه سلامت رضوانشهر عنوان کردند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.