به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف بالغ بر ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز در ۴۵ روز ابتدایی سال۹۹ در استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش داشته است. مهندس اکبر با اعلام این خبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف بالغ بر ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز در ۴۵ روز ابتدایی سال۹۹ در استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

مهندس اکبر با اعلام این خبر اظهار داشت: تا نیمه اردیبهشت امسال ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده که تفاوت چندانی با مصرف مدت مشابه سال گذشته نداشته است.

وی در همین رابطه اظهار داشت: شرکت گاز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و درجهت کمک به اقتصاد خانوارها، زمان شروع فصل گرم سال را یک ماه به تاخیر انداخت و بدین سبب گازبهای فصل گرم از ۱۶ اردیبهشت محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: با این اقدام شرکت گاز مردم عزیز توانستند یک ماه بیشتر از تخفیفات گاز که مختص فصل سرما می باشد استفاده نموده و هزینه کمتری را پرداخت نمایند.

مهندس اکبر همچنین از تحویل ۳۳۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: پس از بخش های خانگی و نیروگاهی، بخش صنعتی با ۸۵ میلیون مترمکعب، بخش تجاری با ۳۴ ملیون مترمکعب و بخش حمل و نقل با۳۰ میلیون مترمکعب در رده های بعدی مصرف قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با اشاره به شروع فصل گرم سا