به گزارش صفیرگیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد با تبریک عید سعید فطر به تمام برادران و خواهران ایمانی اظهارکرد: یک ماه بندگی خدای متعال را انجام دادیم و پروردگار این عید بزرگ را نصیب ما کرد. وی، […]

به گزارش صفیرگیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد با تبریک عید سعید فطر به تمام برادران و خواهران ایمانی اظهارکرد: یک ماه بندگی خدای متعال را انجام دادیم و پروردگار این عید بزرگ را نصیب ما کرد.

وی، بزرگ‌ترین دستاورد ماه رمضان را انجام واجبات و ترک محرمات عنوان کرد و افزود: هر جا مسلمانان به احکام الهی عمل کردند به موفقیت رسیدند.
امام جمعه رشت یادآور شد: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات به معرفت الهی می‌رسد.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با اشاره به روایتی از امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه انسان عاقل از مستی مال و ثروت، علم، قدرت، ستایش و جوانی اجتناب می‌کند، بیان کرد: مستی‌های پنج‌گانه مذکور عقل را زایل می‌کند.

وی به نامگذاری «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از تلاش‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ به طور اجمالی ابراز رضایت کردند اما به آن افقی که جامعه اسلامی در نظر داشت، نرسیدیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: امیدواریم در سال جهش تولید با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نیازهای داخلی و خارجی که وجود دارد، مسئولان مربوطه بتوانند جهش تولید را محقق کنند.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری توسط دولت با توجه به مدت باقی‌مانده از عمر آن شد و اظهار کرد: از نمایندگان مردم در مجلس جدید نیز می‌خواهیم تلاش کنند تا تولید رونق بگیرد و پاسخگوی تقاضای داخلی و بیرون از مرزها باشیم.

وی با تاکید براینکه دولت و مجلس سیاسی‌کاری را کنار بگذارند و برای رفع معضلات مردم همگرایی و وحدت داشته باشند، یادآور شد: مردم از گرانی‌ها و وضعیت موجود نگرانند البته منکر پیشرفت‌ها و رشد جامعه در بخش‌های مختلف پس از انقلاب تاکنون توسط دولت‌ها نیستیم زیرا درجا نزدیم و پیشرفت‌های بسیاری داشتیم اما توقع مردم بیش از این است.

امام جمعه رشت، وعده‌های دولتمردان را بیش از فعالیت‌های انجام شده دانست و بیان کرد: اگر اختلاس‌ها، دزدی‌ها و سوء مدیریت‌ها نبود، آن‌قدرمنابع داخلی داریم که موجب رشد و توسعه بیشتر کشور شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عفو و کرم نظام جمهوری اسلامی ایران به اوج خود رسیده و عده‌ای فرصت‌طلب به نفع منافع خود حرکت می‌کنند، تصریح کرد: اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود مردم امیدوارتر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر مفسدان به ویژه مفسدان اقتصادی درصدد رسیدن به منافع خود هستند بدانند که مجازت اسلامی و الهی در انتظار آنها است.

نماینده ولی فقیه در گیلان از شدت نظارت بر سازمان‌ها و نهادهای استان توسط دستگاه‌های نظارتی خبر داد و گفت: اگر کسی بخواهد از موقعیت خود سوء استفاده کند و قطع ید شد، گلایه نداشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آمادگی حضور مردم در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: مردم در رزمایش مواسات برای کمک به نیازمندان به منظور لبیک به ندای مقام معظم رهبری جهادی عمل کردند.

وی همچنین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، یادآور شد: ۲۶۰ نفر از شهدای آزادسازی خرمشهر اهل گیلان بودند.