به گزارش صفیر گیلان؛  آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور دکترمحمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر برگزار شد. دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به جایگاه ویژه این جمعیت در سطح بین‌المللی گفت: اصولی در جمعیت هلال‌احمر حاکم است که بسیاری از آن به مبانی دینی شباهت داشته و […]

به گزارش صفیر گیلان؛  آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور دکترمحمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر برگزار شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به جایگاه ویژه این جمعیت در سطح بین‌المللی گفت: اصولی در جمعیت هلال‌احمر حاکم است که بسیاری از آن به مبانی دینی شباهت داشته و فعالیت‌های ما بر همین اساس است.
وی درباره اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر افزود: باید این اصول برای مردم بازگو شود، چرا که بسیاری از اعضای این جمعیت، جوانان عاشق و از میان مردم بوده و در بحران ها در کنار مردم هستند تا بتوانند آسیب‌های روحی به افراد را کاهش دهند.
دکتر قوسیان مقدم  ادامه داد: فعالیت  های هلال‌احمر تنها منوط به حوزه امدادرسانی نیست. در سال ۸۳، جمعیت هلال‌احمر در کنار ۱۷ دستگاه فعال کشور در حوزه توجه به جوانان و مسائل اجتماعی رتبه نخست را کسب کرد که این امر نشان‌دهنده ظرفیت جمعیت هلال‌احمر در کشور است.
خدمات رسانی هلال احمر به مردم در بحران‌ها
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات رسانی هلال احمر در همه بحران ها، گفت:  اعضا و داوطلبان جمعیت هلال باید با خدمت به مردم از هلال سرخ‌ روی لباسشان دفاع کنند که این امر تاکنون در هلال‌احمر اجرایی شده و اعتماد مردم به این جمعیت روزبه‌روز در حال افزایش است.
به گفته وی، جوانان هلال‌احمر می‌توانند به عملکرد این جمعیت نظارت کنند و با تغییر اساسنامه انتخابات، جوانان می‌توانند بر انتخابات و عملکرد هلال‌احمر در سطح کلان نظارت کرده و رأی نمایندگان جوانان به‌اندازه مقام‌های کشوری در انتخابات ارزش دارد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، این نهاد را حلقه اتصال توانمندی مردم و نیازهای جامعه معرفی کرد و گفت: در هلال‌احمر به مقوله آموزش به‌ویژه با راه اندازی خانه‌های هلال در روستاها بسیار توجه شده و این روند باید ادامه پیدا کند، چرا که در ساعات اولیه بحران مردم باید به رفع کاهش خسارات کمک کنند به همین دلیل می‌توان هلال‌احمر را حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان دانست.
تأکید بر استفاده از نیروهای بومی در انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان
دکترقوسیان مقدم با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی در انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در همه استان‌ها افزود: رویکرد جمعیت هلال‌احمر استفاده از ظرفیت‌های بومی در انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در همه استان ها است. این افراد به مشکل و توانمندی‌های هلال‌احمر استان‌های خود آشنایی داشته و می‌توانند به‌درستی از تمامی امکانات و افراد کارشناس استفاده کنند.
وی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان گفت: گیلان از جمله استان‌هایی است که با بلایای طبیعی مختلفی همراه است ولی در دوران مدیریت مهدی ولی پور در هلال‌احمر گیلان اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده و این اقدامات قابل تقدیر است.
تکریم و معارفه گیلان ولی پور
 
نوسازی ۱۰۰ درصدی ناوگان جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان
در ادامه مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تعامل و مشورت جمعیت هلال‌احمر استان در بسیاری از مسائل با نهادهای مختلف اظهار کرد: بدون اتحاد، همدلی، مشورت و تعامل هیچ موفقیتی حاصل نشده و به همین دلیل در مدت ریاست بنده در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان همواره با همه نهاد و سازمان‌ها، تعامل داشتیم.
مهدی ولی پور با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان گفت: پس از ریاست بنده در جمعیت هلال‌احمر استان، علیرغم بعضی از ناملایمات، برنامه توسعه پنج‌ساله را اجرایی و بسیاری شاخص‌ها را بومی‌سازی کردیم.
وی یکی از اقدامات مؤثر را نوسازی ناوگان هلال‌احمر در گیلان معرفی کرد و افزود: در سال ۹۵ بیش از ۵۰ درصد ناوگان جمیعت هلال‌احمر گیلان فرسوده بود ولی هم‌اکنون با تلاش‌های انجام‌شده ۱۰۰ درصد ناوگان در استان گیلان نوسازی شده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان بیان کرد: در این مدت ۱۶۹ خودرو امداد و نجات، مرکز امداد و نجات هوایی و پایگاه‌های امداد از ۱۳ به ۱۶ پایگاه در سطح استان رسیده و این روند قطعاً ادامه داشته و رتبه جمعیت هلال‌احمر گیلان از ۳۱ کشور به ۱۰ استان برتر رسیده است.
وی افزود: پنج درصد جوانان جمعیت هلال‌احمر استان بومی هستند و با برنامه‌ریزی انجام‌شده تعداد جمیعت و داوطلبان هلال‌احمر از ۶ هزار نفر در سال ۹۵ به ۳۵ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است.
تکریم و معارفه گیلان سیاوش غلامی
 
مسئولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند
سرپرست جدید جمیعت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به ایجاد انگیزه در باید در جوانان و داوطلبان جمیعت هلال‌احمر، اظهار کرد: با انتصابات جدید در مدیرعاملی جمعیت هلال‌احمر در بعضی از استان‌های کشور یک امید و انگیزه در میان جوانان و داوطلبان هلال‌احمر ایجاد شد.
سیاوش غلامی یکی از دلایل موفقیت جمعیت هلال‌احمر گیلان را وحدت و‌ همدلی تمامی نهادها و ارگان‌های استان عنوان کرد و گفت: باید مسئولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند، زیرا وقتی در گیلان بحران طبیعی ایجاد می‌شود جوانان و داوطلبان این جمیعت تمام تلاش خود را برای کاهش خسارات واردشده به مردم انجام داده و باید به آنان توجه شود.
در پایان از زحمات مهدی ولی پور مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان قدردانی و سیاوش غلامی به‌عنوان سرپرست جدید جمیعت هلال استان گیلان معرفی شد.