اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در نشست با خبرنگاران رسانه های مجازی و نوشتاری گیلان در سالن اجتماعت دیوان محاسبات به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. بیکاری و نبود اشتغال برای جوان رشتی افزایش تقاضا به مواد مخدر و روان گردان را به همراه دارد؟ وی در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان […]

اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در نشست با خبرنگاران رسانه های مجازی و نوشتاری گیلان در سالن اجتماعت دیوان محاسبات به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیکاری و نبود اشتغال برای جوان رشتی افزایش تقاضا به مواد مخدر و روان گردان را به همراه دارد؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان که پرسیدند: جناب احمدی بنده ضمن عرض تبریک به شما بخاطر تکیه دادن بر این مسند می خواهم بپرسم که انقلاب و جبهه و جنگ و نحوه توصیف آن فضای جنگی در آن روزها در سن ۱۶ سالگی به شما فرصتی داد که راهی جبهه و جنگ شوید و در سن ۱۶ سالگی اسارت را که ۴ سال توام با سختی و شکنجه و زجر همراه بود تجربه کنید و در این سالها با انگیزه هایی که بود  تا دکترا تحصیل و حداقل زبان عربی را مسلط و زبانهای دیگر  را نیز کم و بیش بیاموزید. ولی امروز جوانان ما در استان سر سبز گیلان و شهر رشت شهر اولین ها سر در گم و بی انگیزه و جوانان ما از فرصت ها محرومند و نتیجه می شود کشف ۶۰ کیلو گرم مواد روانگردان در این شهر که بماند روزانه در شهر های دیگر گیلان نیز از این کشفیات فراوان داریم  و این نشانه این است که تقاضا به مواد مخدر در استان و شهر رشت فراوان و رو به افزایش است که حاصل بیکاری و نبود اشتغال است .جناب احمدی برای جوانان خوب رشت چه برنامه ای دارید؟!

احمدی در پاسخ گفت:من نیز  شاید در سن ۱۵ سالگی دوست داشتم پزشکی بخوانم ولی از این فرصت خوشحالم و هرگز ناراحت و پشیمان نیستم و از زخمی و مجروح شدنم نیز هیچ پشیمان نیستم و اگر  هزار بار جنگ شود باز هم می روم همه در جبهه و هم در سوریه  و ….

وی افزود: دلیل رفتنم به کمسیون آموزش و تحقیقات نیز بخاطر همین موضوع بود و عمدا” رفتم زیرا ما ناگریریم ادبیات تحصیلی و محتوای آموزشی را عوض و به جای  تولید محتوای سنتی بر آموزش مهارت محوری بپردازیم  چیزی که امروز در اموزش ما مقفول مانده مهارت است.

 

زوایای پیدا و پنهان بیکاری جوانان؛ رکود اقتصاد

احمدی با اشاره به اینکه شغل باید بر اساس علاقه باشد گفت:من در کشور خارجی در ماشینی نشستم  و چون زبان را مسلط بودم دکتر پشت فرمان رانندگی می کرد و پرسیدم گفت :تحصیل را برای خودم ولی رانندگی را علاقمندم و دوستش دارم.

وی تاکید کرد؛ما فقط به جوان یاد دادیم لیسانس و فوق لیسانس بخواند  و رشته ای که جوان خوانده حتی کاری براش نیست من از شما ممنونم خواهرم و حق دارید و جوان امروز شغل ندارد دولت و حکومت ناگزیر باید شغل ایجاد کند و در اقتصاد کارنامه خوبی نداریم و نتیجه اش بیکاری جوانان است.

آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید.

احمدی افزود:من پیگیر بیکاری جوانان هستم و تلاش می کنم تا طرح های جدید  رابا اشتغالزایی در شهرهای گیلان دنبال کنم و پیشرفت خوبی هم داشتیم.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه سوال شما برای جوان خیلی خوب است ولی من باید بگویمآب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید. 

  با ۲۰۰ میلیون تومان در منطقه پایین دست تهران هم نمی توان خانه تهیه کرد

وی در پخش پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در خصوص شفافیت آرا و اموال نمایندگان اظهار کرد: هرگز آخرتم را فدای دنیا نمی‌کنم، لذا علاوه‌بر آرا با شفافیت اموال موافق هستم و جزء نمایندگانی هستم که لیست اموالم را اطلاع رسانی کرده‌ام.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص واریز مبلغ ۲۳۱ میلیونی به حساب نمایندگان، افزود: این مبلغ به عنوان قرض‌الحسنه‌ای است که جهت تهیه مسکن برای نمایندگان واریز شده و تا پایان مجلس باید عودت داده شود، اگرچه با همین مبلغ در نواحی پایین دست تهران اجاره منزل به سختی میسر می‌شود،یک نماینده مجلس در حد یک وزیر است ولی نه امکانات و نه حقوق یک وزیر را می‌گیرد.

وی در خصوص توسعه منطقه آزاد انزلی ادامه داد: اگر می‌خواهیم گیلان رشد کند باید منطقه آزاد را توسعه دهیم و از ظرفیت‌های این منطقه برای جذب و حضور سرمایه ‌گذاران و تجار بهره‌مند شویم.

نطق ولنگاری در حجاب برای گردشگران  گیلانی شیطنت رسانه ای  بود

احمدی در خصوص نطقی که پیرامون وضعیت حجاب بانوان رشت ایراد کرده بود، گفت: در این نطق هدف ولنگاری فرهنگی و حتی زیست محیطی بود که توسط برخی گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود و این به نام روسری بانوان رشت تمام می‌شود که شیطنت رسانه ای بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا بدون ذکر نام شهری به وزیر کشور تذکر دادم و لذا باید هر چیزی یک چارچوب داشته باشد و گردشگران و مسافران بزرگوار هم بدانند وقتی وارد شهری می‌شوند به ارزش‌های آن شهر و مردم احترام بگذارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت با شعار حل نمی‌شود، افزود: اگر واقعا نمی‌توانیم وضع معیشتی و اقتصادی را کنترل کنیم، پیشنهاد می‌شود به مردم کالابرگ بدهیم.

من به اعتبار نامه تاجگردون رای مخالف دادم

وی با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، خاطرنشان کرد: مجلس خانه تکانی را از خودش آغاز کرد و مجلس یازدهم، مجلس انقلابی است که در جهت بهبود معیشت مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و با تمام تلاش و توان پای انقلاب و مردم می‌ماند.

احمدی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: الان مردم و کشور طاقت چالش جدید را ندارند، لذا تلاش می‌کنیم دولت در سال آخر مدیریت با همین ترکیب حفظ شود و سوال از رئیس جمهور یا وزرا هم تذکری جهت ارائه راهکارهاست.

قیمتهای افسار گسیخته حاصل بی تدبیری مدیران 

احمدی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص عملکرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در حوزه نظارت بر بازار گفت: از گرانی ارزاق بسیار نگران هستیم. متاسفانه تورم ، فشار زیادی به مردم وارد کرده و گرانی و قیمتهای افسار گسیخته حاصل بی تدبیری مدیران متولی است که باید در برابر مردم پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: بازار عملا رها شده و نظارتی وجود ندارد . البته نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال طرحی فوری برای توقف گرانیها و معیشت مردم همانند کالابرگ  هستند که در حال بررسی است.

سراوان باید درمان شود نه ترمیم

ایشان در مورد سوالی از برنامه راهبری خود در بازه زمانی مشخص گفت:سراوان اولویت اول ماست و شهرهای ما درگیر  سراوان هستند و سروان باید درمان شود نه ترمیم. و زرجوب و گوهر رود نیز  اولویت اول ماست با شهردار و رئیس شورا جلسه داشتیم با مسئولان پسماند استان  هم جلسه خواهیم داشت و اشتغال جوان و معیشت مردم نیز از دیگر اولویت ماست.