به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، شهدای عاشورای حسینی و مدافعان امنیت و سلامت اظهار داشت: دشمن همواره تلاش می‌کند تا امید و نشاط را از جامعه بگیرد لذا اهالی رسانه باید مراقب این […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، شهدای عاشورای حسینی و مدافعان امنیت و سلامت اظهار داشت: دشمن همواره تلاش می‌کند تا امید و نشاط را از جامعه بگیرد لذا اهالی رسانه باید مراقب این ترفند دشمن باشند تا شاهد عدم وحدت در جامعه نباشیم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه  در دنیای پرتلاطمی امروز که پر است از صحنه‌های نبرد حق علیه باطل  و باطل نیز تلاش می‌کند تا جبهه حق را نابود کند گفت: امید است که به‌زودی مستضعفان بر ظالمان حاکم شوند و خبرنگاران در این شرایط اجتماعی باید بتوانند رسالت بزرگ خود را که ایجاد امید و نشاط در جامعه است در زمره کارهای اصلی خود دهند.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان و مشارکت ستودنی ملت در مقابله با کرونا عنوان داشت: مجاهدت‌هایی که جامعه پزشکی و پرستارانمان در مقابله با کرونا از خود نشان دادند در دنیا بی‌نظیر بوده است با وجود اینکه با مشکلات مختلف و تحریم‌ها نیز مواجه بودیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن قدردانی از مردم گیلان بابت مشارکت بی‌نظیر و ارزشمند در رزمایش مواسات یک افزود:مردم گیلان در مرحله نخست مواسات واقعاً درخشید و مردم گیلان بیش از ۴۹ میلیارد تومان در این رزمایش کمک کردند البته سازمان‌هایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان نیز پای کار بودند اما کمک‌های اصلی از جانب مردم بود.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه در مرحله دوم مواسات از هیچ سازمانی امکانات نگرفتیم ابراز داشت: بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در این مرحله در سطح استان گیلان بین‌ نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد که مجدداً با همکاری مردم‌ میسر شد و بزرگی این مردم واقعاً جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کار خبرنگاری در این است که در مدار حق و عدالت باشد گفت: حکومت بدون حق و عدالت ماندگاری ندارد لذا خبرنگاران نیز باید در مدار حق و عدالت حرکت کنند و طرفدار محرومان، حق و عدالت باشند‌ و اگر جایی دیدید که فساد و ناحقی وجود دارد مطالبه‌گر و درصدد اجرای عدالت باشید و سپاه نیز همچنان در کنار خبرنگاران است.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به مشکلات حوزه عفاف و حجاب اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب یک مسئله ساده فرهنگی نیست و مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند؛ در حوزه عفاف و حجاب، قوانین شفافی پیش‌بینی شده اما برخی مسئولان در اجرای قوانین این حوزه کوتاهی می‌کنند و برخی نیز نگاه لیبرالی دارند و این موضوع را مهم نمی‌دانند.

گروه‌های “مدلینگ” با دلارهای آن طرف آب حرمت عفاف و حجاب را نشانه گرفته‌اند

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه به مسئله عفاف و‌ حجاب به‌عنوان یک مسئله ملی نگاه نمی‌شود تصریح کرد: هدف دشمن متلاشی کردن جامعه اسلامی است و می‌خواهد زن را بی‌خاصیت نشان دهند اما قطعاً نمی‌توانند در مقابل این جامعه و زن‌های مسلمان مقاومت کنند.

وی از شناسایی گروه‌های مختلف مدلینگ که با دلارهای آن طرف آب در کشور راه می روند توسط سپاه خبر داد و بیان کرد: تعداد افرادی که فساد ایجاد می‌کنند اندک است اما دشمنان آن را برجسته می‌کند و برخی کوتاهی‌های مسئولان نیز آسیب وارد می‌کند و باید این مسئله را در مراکز آموزشی خود حل کنیم زیرا در حوزه فرهنگی آنقدر قوی هستیم که از این معضلات عبور کنیم.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به مشکلات تغییر کاربری اراضی در استان افزود: در این حوزه نیز به واحد اطلاعات سپاه گیلان ماموریت‌هایی ابلاغ شد و در این حوزه‌ نیز حساس هستیم اما از مجلس نیز انتظار داریم که قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه مذکور اتخاذ کند زیرا مهاجرت غیربومی‌ها در استان افزایش یافته و این برای آینده استان خطرناک است.

سپاه حجت الاسلام محمد

در انقلاب اسلامی خبرنگار را چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه می‌دانند

 

حجت‎الاسلام احسان‌الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بر اساس آموزه‌های دینی خبر و خبرنگار یک شغل مادی محسوب نمی‌شود و خبرنگاری یک رسالت است و برای همین کسانی خبرنگار می‌شوند که شایسته این حرفه باشند.

وی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی و رهبران انقلاب یک نگاه ویژه بوده است، گفت: در انقلاب اسلامی خبرنگار را چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه می‌دانند.

حجت‎الاسلام محمدی با بیان اینکه خبرنگاری نوعی امانتداری است، تصریح کرد: خبرنگار باید با دقت، صریح و به موقع خبر را تهیه و منتشر کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاری یک کار اداری نیست، افزود: کار خبرنگاری تمام وقت است زیرا خبرنگار مدام در حال رصد کردن وقایع دنیا است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در اطلاع‌رسانی باید سرعت داشته باشند، گفت: قدرت‌های بزرگ از ابزار رسانه برای سلطه بر بشریت و سرکوب استعدادهای الهی و ایجاد فاصله طبقاتی استفاده می‌کنند و بنگاه‌های خبر پراکنی می‌سازند تا خبر را وارونه جلو دهند؛ مظلوم را ظالم و ظلم ظالمین را خادم عنوان کنند.

محمدی همچنین ادامه داد: خدا را شاکریم در نظام جمهوری اسلامی ایران رسالت خبرنگاری به صورت هدایتی و همراه با فکر و اندیشه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) گفت: امام می‌فرمایند اصحاب قلم نه تنها برای چیزهایی که می‌نویسند مسئولیت دارند بلکه در مقابل هر آنچه که نمی‌نویسند نیز مسئول هستند و همین جمله امام نشان از عظمت این رسالت دارد.

در پایان به نمایندگی ازرسانه ها از تعدادی از خبرنگاران تجلیل به عمل امد.

عکس؛زلیخا صفری

022eb032-325e-40c0-9c67-2597e3587e34 e3df52ea-8744-49a8-a242-96b36b8a43cc