به گزارش صفیر گیلان؛نشست  هم اندیشی دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در محل این اداره کل برگزار شد  در این دیدار ابتداء حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن خوش آمدگویی برای حضور دکتر حمید […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست  هم اندیشی دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در محل این اداره کل برگزار شد

 در این دیدار ابتداء حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن خوش آمدگویی برای حضور دکتر حمید پارسانیا ،  عضو محترم شورای عالی انقلاب اسلامی ، گفت : سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی اقدامات موثر و قابل توجه ای انجام داده است که مهمترین این موضوعات عمل صحیح و امینانه به نیات واقفین ، گسترش فرهنگ وقف ، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات و طرح تربیت حافظان قرآن کریم از جمله آنها است .

وی همچنین افزود : استان گیلان هم به سنت فرمایشات مقام عظمای ولایت و در راستای سیاست های سازمان اوقاف و امورخیریه ، اقدامات فرهنگی و همچنین عمرانی زیادی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه انجام داده که می توان به تربیت بیش از ۹۰ هزار نفری حافظان قرآن کریم این استان و همچنین افزایش وقف های جدید از سالی هشت مورد به بیش از پنجاه مورد اشاره کرد .

سپس دکتر حمید پارسانیا ضمن تشکر از مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان و مهمانوازی این اداره کل و با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و تاکید بر اینکه فرهنگ و فرهنگ سازی اسلامی موضوعی بسیار مهم برای جامعه بشمار می آید ، اظهار کرد : فرهنگ واقعی همان چیزی است که مردم با آن زندگی کرده و در زندگی آنان جریان دارد .
وی همچنین افزود : به عنوان نمونه مردم صداقت را دوست دارند صداقت داشتن تمام اعضای جامعه نیز یک فرهنگ آرمانی بشمار می رود اما در جامعه شاهد آن هستیم که برخی از افراد صادقند و برخی دیگر اهل دروغ هستند .
دکتر پارسانیا فرهنگ حق و باطل را از نوع دیگر تقسیمات فرهنگ معرفی و اظهار کرد : اگر چه فرهنگ حق و باطل در حوزه مطالعات انسانی و اجتماعی جایگاهی ندارند اما در دیدگاه اندیشمندان اسلامی از جمله فارابی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
وی افزود : فرهنگ حق بر اساس وحی ، عقل و سیره و سنت اهل بیت(ع) شناخته می شود اما جهان مدرن به دلیل عدم اعتقاد به وحی و روایات ، گزاره ه،وقف،،ای ارزشی را علمی نمی داند پس باید بکوشیم فرهنگ وحی را در جامعه نهادینه کنیم .
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی همچنین گفت : سنت حسنه وقف در دو برهه از زمان به آن تعدی شده که در زمان نادرشاه و رضاشاه بوده است ولی امروز و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با نگاه جدی به این مقوله مهم اقتصاد اسلامی شاهد رشد و احیاء آن هستیم .

دکتر پارسانیا همچنین افزود : اگر وقف بر اساس نیازهای روز مدیریت شود میتواند اقتصاد اسلامی را در جامعه پیاده نمود که این امر ریشه کن شدن فقر و تبعیض را بدنبال خواهد داشت .         

محمد پورپیر ، مسئول روابط عمومی اوقاف گیلان نیز در این دیدار گفت : روابط عمومی اوقاف و امورخیریه گیلان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از ظرفیت تمامی اساتید بزرگ و صاحب نظر در راستای این موضوع استفاده خواهد کرد تا مردم بیش از بیش با الگوی اقتصاد اسلامی که همان سنت حسنه وقف می باشد و فرهنگ اسلامی آشنا شوند .