به گزارش اختصاصی صفیر گیلان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن به مناسبت ایام پایانی سال و چهارشنبه سوری  اخر سال با اشاره به اینکه  خبرنگاران با تعامل خود  می توانند در کاهش بحرانها و مشکلات اجتماعی جامعه  به ما یاری دهند گفت:تعامل با شما می تواند به ما در برقراری قانون و مقررات در […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن به مناسبت ایام پایانی سال و چهارشنبه سوری  اخر سال با اشاره به اینکه  خبرنگاران با تعامل خود  می توانند در کاهش بحرانها و مشکلات اجتماعی جامعه  به ما یاری دهند گفت:تعامل با شما می تواند به ما در برقراری قانون و مقررات در جامعه و رعایت آن توسط شهروندان کمک کند.

photo_2017-03-13_05-54-04

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن ارامش و نشاط آغاز سال نو و بهار را در رعایت قانون و نظم اجتماعی  خواند و گفت:با حضور چند ماهه ام در این شهرستان که نزدیک چهار ماه است توانستم امنیت نسبی را در شهرستان حاکم کنم و این در سایه تعامل وهمکاری همکاران و مردم  فهیم شهرستان  فومن  بوده است.

سرهنگ جعفر زاده ایمن آبادی امنیت را یک محصول اجتماعی خواند وگفت:این امنیت با مشارکت مردم به دست آمده و من مشارکت مردمی را دنبال می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن از خانه مسافرها و مراکز اقامتی خواست تا در ایام تعطیلات و نوروزبا توجه به اینکه فومن یک شهر مذهبی است دقت بیشتر داشته و از پذیرایی افرادیکه هویت مشخص ندارند و مشکوک هستند خودداری نمایند  و ازمیهمانان با صحیه صدر و اخلاق نیکو پذیرای کنند.

وی عمده ماموریت نیروی انتظامی رادر ایام پایانی سال مراسم سنتی  چهارشنبه سوری خواند و گفت:ما ضمن اینکه به رسومات مردم  احترام می گذاریم  و نگاه ما نگاه اجتماعی است  ولی به خطرات چهارشنبه سوری همه اگاهی  و شناخت داریم.

سرهنگ جعفرزاده ایمن آبادی  با اشاره به اینکه  ما به احترام شهدای پلاسکو کمپین احترام به آتشنشانان را داریم گفت: رعایت نکات ایمنی  و محله محوری و کوچه محوری نگاه ماست..

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد؛با برهم زنندگان نظم در شهرستان در چهارشنبه سوری  با احترام ناجا برخورد خواهد کرد  و کسانیکه دستگیر شوند تا ۱۴ فروردین ۹۶ میهمان نیروی انتظامی خواهند بود.

وی از پخش بنرهای هشدار دهنده چهارشنبه سوری در سطح شهرستان   و کلاسهای آموزشی در سطح روستاها و پخش بروشور در بین دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت:   این قشر بیشترین اسیب را از چهارشنبه سوری اخر سال می بینند..

ایشان در بخشی دیگر به حضور مسافران و گردشگران در شهرستان با توجه به گردشگری بودن منطقه اشاره و افزود:این شهرستان با دارا بودن دو منطقه گردشگری قلعه رودخان وماسوله  از شهر های پراوازه گیلان دربخش فرهنگی و مذهبی است  شهر آیت الله بهجت فومن  (ره) است  و این شهر به این نام شناخته شد و شهری برای بی حرمتی ها و بد حجابی ها نیست.

photo_2017-03-13_05-54-08

وی افزود:نگاه نیروی انتظامی نگاه فرهنگی است و  با هنجار شکنان اجتماعی و بد حجابی  و بی حجابی   برخورد می کنیم  .

ایشان با بیان اینکه گاه ما فرهنگی است گفت: ما برنامه گیلان مطهر که در برنامه نوروزی ماست با استفاده از روحانیون مرد و زن  در سطح شهر ترویج فرهنگ دینی را خواهیم داشت .

فرمانده نیروی انتظامی  شهرستان فومن با اشاره به اینکه اگر چه  ظرفیتهای خیابانها و جاده های شهرستان برای حضور هزاران نفر مسافر و گردشگر مناسب نیستند گفت: بیشتر مسافران  از داخل شهر فومن عبور خواهند کرد تا بازاریان هم از حضور انها بهره مند شوند.

سرهنگ جعفرزاده ایمن ابادی از اماده باش  کامل نیروهای انتظامی  شهرستان فومن در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد؛ما گشت زنی و بازدید از اماکن   و ارائه خدمات دهی به مسافران و شهروندان را داریم و چیزی به نام تعطیلی نداریم.

ایشات تاکید کرد ایام تعطیلات و مسافرت برای مردم و پلیس در کنار مردم حضور دارد  و ما از شهروندان  رعایت مقررات  را خواستاریم..

فرمانده نیروی انتظامی از مردم و شهروندان خواست تا در ایام نوروز  خودشان پلیس خانه خود باشند و اشیاء قیمتی  خود را در جای امن قرار داده و از گذاشتن خودرو های شخصی در کنار خیابان خودداری و نکات ایمنی خودرو رعایت شود.

سرهنگ جعفرزاده ایمن آبادی از کاهش ۲۱ درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:این نتیجه کارهای پیشگیرانه بوده است.

وی همچنین از کاهش ۵ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته خبر داد وگفت:ما کاهش ۵۰ درصدی فوتی را در شهرستان داشتیم.

ایشان همچنین از موتور سواران که بیشترین تصادفات جرحی را در سطح شهرستان  سبب می شوند خواست تا کلاه ایمنی داشته باشند .

وی افزود: بیشتر موتور سواران بیمه ندارند و از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند  وبا یک تصادف علاوهبر خودشان  چندین خانواده را  پریشان و گرفتار می کنند .

وی در پایان ضمن تبریک سال نو پیشاپیش به شهروندان  ارزوی سالی پر از عظمت و سربلندی  توام با توفیقات را  برای مردم فهیم و ولایی خواستار شد./زلیخا صفری