به گزارش صفیر گیلان؛امام جمعه موقت رشت با تأکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات آینده گفت: دشمن تلاش می‌کند در انتخابات به چالش‌ها دامن بزند. حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت رعایت تقوا اظهار کرد: تقوا موجب دوری انسان از گناه می‌شود و از خداوند می‌خواهم […]

به گزارش صفیر گیلان؛امام جمعه موقت رشت با تأکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات آینده گفت: دشمن تلاش می‌کند در انتخابات به چالش‌ها دامن بزند.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت رعایت تقوا اظهار کرد: تقوا موجب دوری انسان از گناه می‌شود و از خداوند می‌خواهم ما را در روز قیامت در زمره افراد متقی قرار دهد.

وی با تبریک میلاد مبارک امام محمد باقر(ع) در روز گذشته، افزود: سوم ماه رجب ایام شهادت امام هادی(ع) دهمین امام شیعیان است، این امام همام دارای شرایط سخت در دوران زندگی خود بود و توانست رسالت خود را به نحو مطلوب به انجام برساند و فرمود؛ خداوند دنیا را خانه آزمایش و گرفتاری‌های دنیا را سبب راحتی آخرت قرار داده است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه نماز جمعه آرامش ویژه‌ای در انسان ایجاد و مسایل روحی فرد را تقویت می‌کند، ادامه داد: یک سوره از قرآن به نام جمعه نامگذاری شده و جمعه برای پرداختن به مسایل معنوی است و مسؤولان برنامه‌های خود را برای روزهای غیر از جمعه بگذارند.

وی روز جمعه را ویژه عبادت و نماز خواند و بیان کرد: مسؤولان را متهم نمی‌کنم که به دنبال تضعیف نماز جمعه هستند اما این رفتارها صحیح نیست.

شفیعی‌زاده به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: ۱۳ فروردین روز طبیعت نامگذاری شده و باید از مواهب الهی بهره ببریم و تنها بهره‌وری مسایل مادی نیست و باید به موضوع‌های دینی توجه شود ضمن اینکه در استفاده از برخی روزها زیاده‌روی صورت می‌گیرد و نباید این موضوع موجب شود که مردم مسایل شرعی را زیر پا بگذارند.

وی درباره نامگذاری امسال و تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال از موضوع‌های مهم بوده و اشتغال و تولید از مسایل با اهمیت جامعه است.

خطیب موقت نماز جمعه رشت با تصریح بر اینکه امسال باید بتوانیم درصد قابل توجهی از بیکاری را کاهش دهیم، گفت: مقام معظم رهبری اشتغال را در بخش تولید قرار دادند.

وی به فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران است و بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند.

شفیعی‌زاده به سفر روز گذشته رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و متذکر شد: روز گذشته مردم گیلان پذیرای رئیس جمهور بودند و طرح‌هایی را افتتاح کرد که جای قدردانی دارد و انتظار مردم این است که با افتتاح طرح‌ها مشکلات جامعه برطرف شود.

وی وضعیت گیلان را با دیگر استان‌ها متفاوت دانست و یادآور شد: نباید بیکاری این استان با دیگر مناطق مقایسه شود و برای ایجاد اشتغال و تولید باید بودجه در اختیار گذاشته شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به انتخابات آینده اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم است و باید با نگاه راهبردی به آن توجه داشته باشیم، دشمن در تلاش است در انتخابات به چالش‌ها دامن بزند و باید مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان ملل اعلام کرد جمهوری اسلامی اقدامی برای ارسال سلاح به یمن نداشته است، افزود: آمریکا در عراق شکست خورده و در آخرین اقدام خود سپاه پاسداران را تحریم کرده و به دنبال تضعیف این نهاد است.

شفیعی‌زاده اضافه کرد: سپاه پاسداران همواره از مظلومان حمایت کرده و ارتش آمریکا تروریست بوده و باید ارتش آمریکا به عنوان ارتش تروریستی معرفی شود، حرکت استکبار در راستای تضعیف منطقه است.

وی با اشاره به اینکه قیمت نفت را به پایین‌ترین حد رساندند تا به ما ضربه وارد کنند اما عربستان در این زمینه شکست خورده است، یادآور شد: در قضیه حجاج شرایط جمهوری اسلامی را پذیرفته و به مسؤولان تذکر می‌دهیم ضمن اینکه نباید راه حج بسته شود باید احترام و شأن مردم ایران حفظ شود./فارس