به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛، فاطمه ربیعی در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات پیش رو در مجتمع خاتم الانبیاء رشت با اشاره به اینکه  طی  سالهای اخیرزنان خیز بزرگی برداشته و بیش از۶۰ درصد بانوان در موسسات عالی و علمی حضور داشتندگفت: فضا ها به گونه ای فراهم شده که بانوان گیلانی رتبه […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛، فاطمه ربیعی در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات پیش رو در مجتمع خاتم الانبیاء رشت با اشاره به اینکه  طی  سالهای اخیرزنان خیز بزرگی برداشته و بیش از۶۰ درصد بانوان در موسسات عالی و علمی حضور داشتندگفت: فضا ها به گونه ای فراهم شده که بانوان گیلانی رتبه سوم مشارکت اقتصادی را در کشور کسب کرده اند.

رفیعی حق طلبی و عدالت خواهی و تدبیر را نشات گرفته از حس مسئولیتها خواند و گفت:با نگاه عمیق به زندگی معصومان می توان دریافت که این حس منصفانه نشات گرفته از ائمه و معصومین است پس نسبت به پیرامون خود بی تفاوت نباشیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان با اشاره به اینکه امام (ره) حس مطالبه  گری را به احاد مردم و بخصوص بانوان جامعه بخشید گفت:بعد از انقلاب به زنان فرصت فعالیت داده شد و زنان نزدیک چهار دهه است که همدوش مردان در میدانها حضور دارند.

ایشان همچنین ازآیت اله هاشمی رفسنجانی  که زمینه مشارکت زنان را در عرصه سیاسی و اقتصادی فراهم نمودند نیز یاد کردند.

IMG_0564

 

ایشان  همچنین یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید را فراهم کردن  فضا برای مشارکت های مدیریتی بانوان خواند و افزود:بیش از  ۳۰درصد مدیریت محلی به زنان داده شده و با وجود اینکه فضا برای بانوان فراهم است ولی این فضا کافی نیست.

وی اظهار کرد: حضور زنان در  مدیریت محلی و منطقه ای در استان  نشان دهنده اعتماد مردم به مدیریت بانوان در عرصه های محلی و منطقه ای است.
رفیعی با اشاره به اینکه هر جا در مدیریتی  تدبیر و اعتدال همراه بوده  ما موفق بودیم گفت:تدبیر نیمی از زندگی است و هر جا انتخابات با تدبیر و عقلانیت همراه شده شاهد حضور همگان بودیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: زنان می توانند با تصمیمات عقلانی افرادی را به جامعه و مملکت بر کرسی بنشانند که کشور را به صفا و امنیت و ارامش برساند.

IMG_0628IMG_0563

رفیعی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی گفت: با حضور و تصمیم عقلانی می توان مدیرانی را برای اداره کشور انتخاب کرد که آرامش و امنیت جامعه را حفظ کنند و در همین سمت حرکت کنند.

ایشان با بیان اینکه در طی ۳۸ سال هر جا احساس ،تند روی و غیرتدبیری به وسط امده ما نتوانستیم به جلو حرکت کنیم و عقب ماندگی داشتیم   تاکید کرد؛در انتخاب خود کسی را برگزینیم که در عرصه ملی قوی و تدبیر بر انها حاکم باشد.
رفیعی با اشاره به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود گفت: من امیدوارم ما بعد ۲۹اردیبهشت جشن بزرگی  داشته باشیم./زلیخا صفری راسته کناری