به گزارش صفیر گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد در سپاه قدس گیلان اظهار کرد: ۳۵ سال پیش فرماندهان جنگ با اقدامی اعجازگونه خرمشهر را آزاد کردند. وی با اشاره به اینکه خرمشهر مهم‌ترین بندر تجاری آن زمان کشور بود گفت: خرمشهر چندین بار اشغال […]

به گزارش صفیر گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد در سپاه قدس گیلان اظهار کرد: ۳۵ سال پیش فرماندهان جنگ با اقدامی اعجازگونه خرمشهر را آزاد کردند.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر مهم‌ترین بندر تجاری آن زمان کشور بود گفت: خرمشهر چندین بار اشغال شد و هر بار جنایت‌های بی‌شماری در این شهر شد، مردم فداکار و بسیجیان با دست‌خالی ۳۴ روز خرمشهر را نگه داشتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه در عملیات الی بیت‌المقدس شش هزار نفر از رزمندگان شهید شدند گفت: ۲۴۲ نفر از این رزمندگان گیلانی هستند و باوجود مسافت طولانی که با خرمشهر داشتند غیرتمندانه در جبهه‌ها حاضر شدند.

وی با اشاره بر اینکه رزمندگان ۲۴ روز در گرمای طاقت‌فرسا جنگیدند افزود: ما امروز آسایش مملکت را مدیون خون این شهدایی هستیم که در دشت‌های سوزان خوزستان جنگیدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما با تکیه‌بر تجاربی که در طی ۸ سال دفاع مقدس کسب کردند به هیچ‌یک از قدرت‌های دنیا اجازه تعرض به خاک ایران را نخواهند داد.

وی خطاب به نیروهای مسلح حاضر در مراسم گفت: شما میراث دار شهدایی هستید که باصلابت در مقابل دشمن جنگیدند و باید در این راه ثابت‌قدم باشید.

عبدالله پور بابیان اینکه رزمندگان در طی عملیات الی بیت‌المقدس تمام دنیا را مبهوت کردند افزود: رزمندگان ما کاری کردند که قدرت ایران در عرصه بین‌المللی به طرز فوق‌العاده‌ای تثبیت شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان روز فتح خرمشهر را روز مقاومت و حماسه خواند و گفت: ما به شهدا قول می‌دهیم که این راه را با همان صلابت و استواری طی خواهیم کرد.

وی با اشاره بر اینکه دشمن نمی‌تواند از طرف اعمال قدرت نظامی بر کشور مسلط شود گفت: امروز دشمن دنبال از بین بردن ریشه‌های اعتقادی ماست.

عبدالله پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ ایمان و اعتقادات اظهار کرد: ما باید درس دین‌داری را از روحانیت بیاموزیم و بدانیم اگر گوش‌به‌فرمان ولایت بسپاریم هیچ خطر و مشکلی کشورمان را تهدید نخواهد کرد و اسلام آینده روشنی را در پیش خواهد داشت.

صبح‌گاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی گیلان، صبح امروز در میدان شهدای سپاه قدس گیلان  برگزار شد./فارس