به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حسین اسمعیل‌پور، فرماندار فومن پیش از ظهر امروز(۷خرداد) در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره)  و کار گروههای اقامه نماز ،بهداشت و متکدیان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر اتفاقات انقلاب در ماه خرداد رخ داده  و این ماه حوادث تاریخی را به همراه دارد […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حسین اسمعیل‌پور، فرماندار فومن پیش از ظهر امروز(۷خرداد) در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره)  و کار گروههای اقامه نماز ،بهداشت و متکدیان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر اتفاقات انقلاب در ماه خرداد رخ داده  و این ماه حوادث تاریخی را به همراه دارد گفت:متاسفانه  در سطح شهرستان اثری از یادآوری این وقایع تاریخی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ ما است و ساختار جنگ با دفاع چند جوان بدون داشتن اسلحه و مهمات در خرمشهر ورق خورد ، افزود: مسئولان در سربرگ‌های اداری خود یک خط از فتح خرمشهر بنویسند تا این اتفاق مهم تاریخی را به همه مردم یادآوری کنیم.

photo_2017-05-28_05-50-03

ایشان با اشاره به اینکه اگر بدانیم خرمشهر  چه بود و چه شد و اکنون چه جایگاهی  دارد گفت:خرمشهر نشانه قدرت ملی و مردمی ماست.
فرماندار فومن با بیان اینکه پایه‌های انقلاب برپایه ۱۴ و۱۵ خرداد گذاشته شد، گفت: باید سطح شهرستان با بنر و پرچم سیاه فضاسازی شود تا شهر به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد عزادار شود.
اسمعیل‌پور با اشاره به اینکه باید مسئولان ۱۴ و ۱۵ خرداد را به مردم بشناسانند، تصریح کرد: برای بزرگداشت دو روز مذکورشهرداران و  بخشداران و ادارات  موظفند همه تدارکات لازم را در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فومن قرار دهند.

وی با بیان اینکه مدیریت برگزاری برنامه ۱۴ و ۱۵ خرداد به عهده سپاه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز بزرگ در شهرستان قابل اهمیت است و اجرای بهتر این برنامه‌ها مشارکت و کار گروهی را می‌طلبد.

فرماندار فومن با بیان اینکه شوراها و دهیاران در روستاها مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را با شکوه برگزار کنند، اظهار داشت: شناساندن و ترویج تفکرات و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نسل جوان حائز اهمیت است.

اسمعیل پور به تعطیلات پایان خرداد و حضور مسافران و گردشگران اشاره و افزود:باید مسئولان به ویژه میراث فرهنگی مقدمات را برای مسافران در این شهر فراهم کند.

وی به حضور خود در رستورانهای مسیر گردشگری و ماسوله اشاره و افزود: وضعیت رستورانها مطلوب نیست و کمیته نظارت  بر بهداشت ورود کند.

وی تصریح کرد؛ نباید رستورانهایی که مجوز از میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  دارند به واسطه داشتن مجوز هر کاری را انجام دهد.

وی عملکرد بهداشت اجتماعی را در سطح شهرستان ضعیف خواند و گفت:همه موظف هستیم در پاکیزه نگهداشتن منطقه  و مناطق گردشگری دخالت مستقیم داشته باشیم.

فرماندار فومن همچنین خواستار احترام و کمک کردن به فرزندان شهداء شد و گفت:باید به فرزندان شهدا در امورات اداری و منطقه ای فرصت داده شود.

اسمعیل پور با بیان اینکه چگونه می شود ما پیرو امام و رهبر و نظامی باشیم ولی افکار و اندیشه امام را نشناسیم تاکید کرد؛ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این ماه ظیافت و عبادت و به پاس احترام به آرامانهای امام راحل از مدیران ادارات امتحانی از کتاب وصیت نامه امام (ره) بگیرد.

ایشان با اشاره به اینکه امروز در این شهرستان انتظارات من از طرف ادارات براورده نمی شود گفت:شما مدیران تا لحظه آخر مدیر هستید و نباید بخاطر برخی بازیهای سیاسی و تغییرات دست از کار بردارید در حالی که پایداری نظام رضایت مندی مردم است و کار شما برای من مهم است.

وی در پایان از رواسای ادارات خواست تا در مراسمات ملی و مذهبی و نماز جمعه و جشنها و.. حضور پررنگ داشته باشند.

در جلسه امروز همچنین مطرح شد؛  برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در مسجد جامعه در ۱۴ خرداد اضیافت الهی،مساجد،بقاء متبرکهز ساعت ۶ تا ۸ با حضور سخنران کشوری   ، باز بودن مساجد شهر و روستاها با حضور روحانی ، طرح ضیافت الهی در بقاء متبرکه شهرستان ، محفل انس با قران در اداره ارشاد به مدت ۳۰ روز ،توزیع مرغ و گوشت در سطح شهرستان با نظارت صنعت و معدن و تجارت ، همچنین تنظیم بازار  ، بازدید میدانی صنعت و معدن از کلوجه پزیها ، برخورد نیروی انتظامی با متکدیان  که حرفه ای تر به شهرستان امدند و نیز سامان دهی پسماند ها و حفظ محیط زیست که مسئولان این حوزه دقت بیشتر داشته باشند  از دستورات این جلسه بود ./زلیخا صفری راسته کناری