به گزارش صفیر گیلان ، فاز نخست پروژه فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت ، محب علی رنج ور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به مرحله بهره برداری رسید. محمدرضا محسنی فرماندار شفت عصر امروز در […]

به گزارش صفیر گیلان ، فاز نخست پروژه فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم شفت با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت ، محب علی رنج ور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به مرحله بهره برداری رسید.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت عصر امروز در جمع مردم امامزاده ابراهیم ایام شهادت امام علی (ع) را به مردم تسلیت  گفت و افزود :‌ توسعه زیر ساخت ها در مناطق سیاحتی و زیارتی به رونق گردشگری در شفت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روستای امامزاده ابراهیم یکی از قطب های گردشگری مذهبی گیلان است افزود :‌ توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی برای صیانت از هویت مذهبی امامزاده ابراهیم ضروری است.

محسنی با اشاره حادثه تلخ آتش سوزی فروردین ماه در بازار امامزاده ابراهیم اظهار کرد :‌با پیگیری های انجام شده یک دستگاه خودروی آتش نشانی به این منطقه اختصاص یافت.

وی در ادامه افزود : ‌بازاریان و بومیان این منطقه با آموزش همگانی اطفای حریق می توانند از وقوع و گسترش سریع آتش سوزی جلوگیری کنند.

IMG_8613

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم یکی از مطالبات مردم این منطقه در طول سالهای گذشته بود افزود :‌ با سفر اخیر استاندار گیلان به امامزاده ابراهیم این پروژه در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست آن امروز تکمیل شده و به بار نشسته است.

وی با قدردانی از تلاش مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گیلان برای توجه به ساماندهی طرح فاضلاب روستای امامزاده ابرهیم افزود : با تکمیل فاز دوم این پروژه میزان آلودگی رودخانه امامزاده ابراهیم به حداقل خواهد رسید.

محسنی با اشاره به اینکه طول خطوط شبکه لوله گذاری فاز نخست فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم ۱ هزار و ۱۵۰ متر است و ۲۹ عدد سپتیک تصفیه در ۴ نقطه از این طرح جانمایی شده است تصریح کرد : برای تکمیل فاز اول این پروژه ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

IMG_8600

وی در پایان سخنان خود به بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برای بازسازی ساختمان بقعه امامزاده ابراهیم طرح جدیدی را آماده کرده است افزود : سازه نوین و پیش بینی امکانات رفاهی برای زائران از مهمترین ویژگی های این طرح است.

شایان ذکر است مسوولین بعد از بازدید  امامزاده ابراهیم راهی روستای کاظم آباد شدند تا از روند ساخت  سردهنه رودخانه بازدید کنند.