به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛فرمانده نیروی انتظامی شفت درجلسه شورای ترافیک شهرستان شفت  با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستان و  افزایش تردد و حجم مسافرتها  گفت:با توجه  به وضعیت  زیر ساختی شهرستان و حجم مسافر به مکانهای زیارتی و سیاحتی امار تصادف روبه افزایش بوده است. سرهنگ علی صداقت  با اشاره به اینکه در […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛فرمانده نیروی انتظامی شفت درجلسه شورای ترافیک شهرستان شفت  با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستان و  افزایش تردد و حجم مسافرتها  گفت:با توجه  به وضعیت  زیر ساختی شهرستان و حجم مسافر به مکانهای زیارتی و سیاحتی امار تصادف روبه افزایش بوده است.

سرهنگ علی صداقت  با اشاره به اینکه در سال جاری  تاکنون در سطح شهرستان ۳۳ درصد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. گفت: در تصادفات جرحی نیز شاهد افزایش ۳۵ درصدی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شفت از افزایش  ۳۷ درصدی وقوع تصادفات در روزهای گذشته خبر داد و اظهار کرد: به تفکیک تصادفات در حوزه مرکزی و بخش ها  ۶۲ درصد تصادفات جرحی مربوط به حوزه کلانتری مرکزی شفت بوده ولی خوشبختانه در حوزه پاسگاه شالما و جیرده رشدی  قابل ملاحظه ای مشاهده نشده است.

 وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم تصادفات عوامل انسانی هستند،تاکید کرد: مهم ترین بحث در این زمینه فرهنگ سازی درباره استفاده از وسایل نقلیه است اگر چه زیر ساختها هم در این حوزه مشکل دارد.

صداقت با بیان اینکه متاسفانه هنوز فرهنگی صحیح استفاده از وسایل نقلیه اعم از سواری و سیکلت در سطح شهرستان وجود ندارد،گفت: توقیف موتورسواران در داخل و خارج شهر افزایش یافته است و مهمترین اولویت ما  در توقیفات کلاه ایمنی است.

فرمانده نیروی انتظامی شفت وقوع یک تصادف فوتی را دارای اثرات روحی و روانی فراوانی برای جامعه عنوان و اظهار کرد: باید اهتمام ویژه ای برای کاهش تصادفات در سطح شهرستان وجود داشته باشد.

ایشان عدم توجه به ضوابط و مقررات را مهمترین عامل مشکلات این حوزه خواند و گفت:ارگانها و دستگاها برای کاهش امار تصادفات همکاری کنند.

سرهنگ صداقت مهمترین موضلات شهرستان را نبود رنگ آمیزی مناسب خطوط، مشکل روکش آسفالت در برخی معابر داخل شهری و همچنین نبود یک برنامه منسجم برای کنترل ترافیک در منطقه امامزاده ابراهیم  خواند و گفت:  همت جمعی اعضای شورای ترافیک شهرستان برای حل این مشکلات الزامی است.

وی شهرک امامزاده ابراهیم را در بحث ترافیک بدون برنامه اجرایی و هیچ گونه علائم رانندگی  خواند و گفت:برای حل مشکل ترافیکی این شهرک نیازمند همت جمعی  و مشارکت مردمی هستیم.

وی نبودن علائم رانندگی در شهرک امامزاده ابراهیم را مهمترین عامل ترافیکی خواند و گفت: در این منطقه روی پلها و سر پیچ ها و در مسیر جاده شاهد پارک دوبل خودرو ها هستیم.

ایشان از دستگاها و نهادها و اعضای شورای ترافیک شهرستان خواست تا دستشان را در این مناطق و مسیر گردشگری بگیرند.