به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گزارش، مصطفی ترابی عصر روز گذشته در جریان بازدید از شهرک صنعتی خرفکل شفت با بیان اینکه به زودی طرح جدید سرمایه گذاری در لیشاوندان تحت طرح تولید انواع فراوردهای مشتق خونی از خون (پالایشگاه پلاسمای انسانی) را خواهیم داشت گفت:این طرح با کل سرمایه گذاری ۸/۶۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گزارش، مصطفی ترابی عصر روز گذشته در جریان بازدید از شهرک صنعتی خرفکل شفت

با بیان اینکه به زودی طرح جدید سرمایه گذاری در لیشاوندان تحت طرح تولید انواع فراوردهای مشتق خونی از خون (پالایشگاه پلاسمای انسانی) را خواهیم داشت گفت:این طرح با کل سرمایه گذاری ۸/۶۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با ظرفیت  ۲۰۰۰۰۰۰۰عدد و ظرفیت اشتغال ۴۴۰ نفر  به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی بااشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های سرمایه‌گذاری کوچک که اشتغال درون زای ما را تامین کند یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت:در شهرک صنعتی شفت ۱۴۴ واحد عقد قرار داد کرده که از این تعداد ۸۰ واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و تنها ۳۹ واحد صنعتی فعال هستند.

وی  از  اقدامات خوبی انجام شده در یک سال گذشته در شهرک صنعتی این شهرستان  خبر داد وگفت: در همین زمینه جلساتی با فرماندار و سرپرستی یکی از بانک‌های استان  داشتیم که منجر به اخذ تسهیلات برای تعدادی از واحدهای صنعتی شد.

ترابی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدها نیز هنوز در فرآیند اخذ تسهیلات هستند، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به سمت توانمندسازی واحدهای فعال در این حوزه برویم تا به اشکال مختلف از رکود و برخی از تنگناها عبور کرده و بستر رونق تولید و جذب سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در  شهرستان شفت  هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صنعتی شده  است گفت: در شهرک صنعتی خرفکل شفت ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در ازای پروانه های بهره برداری هزینه و  در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

و ی کل آمار اشتغال شهرستان شفت طبق برآوردهای صورت  گرفته  را ۱۸۰۰ نفر خواند و گفت:  با ورود سرمایه‌گذار به این شهرستان در شهرک صنعتی هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و در کل شهرستان شفت ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری  شده است.

ترابی از جواز تاسیس در بخش صنعتی  را در برای   واحدهایی که فرایند ساخت سوله ،نصب ماشین الات و  تولید آزمایش  را انجام دادن خبر داد و گفت: پیش بینی اشتغال این شهرستان طبق جوازهایی که صادر کرده‌ایم هزار و ۸۰۰نفر به اشتغال موجود افزایش خواهد یافت .

رئیس صنعت،معدن و تجارت شفت از دریافت مبلغ ۳۱۰میلیارد ریال یعنی ۳۱ میلیارد تومان برای واحدهایی که پروانه طرح توسعه صنعت دریافت کردند خبر داد و افزود: در کل شهرستان ما ۴۳۰ میلیارد ریال یعنی ۴۳ میلیارد  تومان پروانه طرح توسعه برای واحدی که فعال است و می خواهد خط تولید را افزایش دهد صادر کردیم.

ایشان تاکید کرد؛اگر این پروانه  های طرح توسعه به بهره برداری برسد پیش بینی می شود که ۴۶۴ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید به ۱۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شفت  ۱۹.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است افزود: در کل شهرستان شفت از محل تسهیلات رونق تولید ۲۱ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

رئیس صنعت ،معدن و تجارت شفت با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب در شهرستان برای ثبت نام از صنعتگران و سرمایه گذاران باز است گفت:با ثبت در سامانه بهین یاب واحدهای صنعتی و تولیدی طی فرایند کار کارشناسی به بانکها معرفی می شوند.

ترابی با بیان اینکه به زودی طرح جدید سرمایه گذاری در لیشاوندان تحت طرح تولید انواع فراوردهای مشتق خونی از خون (پالایشگاه پلاسمای انسانی) را خواهیم داشت گفت:این طرح با کل سرمایه گذاری ۸/۶۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با ظرفیت  ۲۰۰۰۰۰۰۰عدد و ظرفیت اشتغال ۴۴۰ نفر  به زودی به بهره برداری خواهد رسید.