به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صقیر گیلان؛رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان محور آمایش سرزمین استان گیلان تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از  شبکه خبر، علی لاریجانی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: این استان از نمایندگان با سابقه، با […]


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صقیر گیلان؛رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان محور آمایش سرزمین استان گیلان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از  شبکه خبر، علی لاریجانی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: این استان از نمایندگان با سابقه، با تجربه و فعال برخوردار است و امیدوارم در مجلس دهم تحرک خوبی برای توسعه گیلان فراهم شود.رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری محور توسعه گیلان است، افزود: این موضوع به معنای عدم توجه به بخش صنعت نیست اما می توان محور آمایش سرزمین استان گیلان را بخش کشاورزی و گردشگری قرار داد تا این دو بخش تقویت شود.

عمق دریا برای استخراج نفت در دریای خزر زیاد است

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی و نفت از بخش های مهم در استان گیلان است، ادامه داد: عمق دریا برای استخراج نفت در دریای خزر زیاد است لذا باید کار کارشناسی و فنی در این خصوص انجام شود تا بتوان درآمد مناسبی برای کشور کسب کرد.

دکتر لاریجانی یادآور شد: اگر بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی در استان گیلان سرمایه گذاری کند می توان اشتغال و درآمدزایی را در استان گیلان افزایش داد.

چای سالم ایرانی بهترین جایگزین برای چای‌های خارجی است

وی با بیان اینکه برنج محور درآمدی استان گیلان است، افزود: باید بررسی کرد که چگونه می توان در تولید برنج خودکفا شد و همچنین باید بررسی ها در خصوص شناسایی بذر مناسب در تولید برنج انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارخانجات چای باید ساماندهی شود، چرا که چای سالم ایرانی بهترین جایگزین برای چای های خارجی است.

لزوم فعال شدن بخش خصوصی در توسعه گردشگری

وی با بیان اینکه تولید ماهی در قفس می تواند منفعت فراوانی برای استان گیلان به همراه داشته باشد، افزود: بخش گردشگری یکی از بخش های مهم برای توسعه استان گیلان است، لذا باید امکانات تفریحی و هتلداری در این استان ایجاد شود و بخش خصوصی در توسعه این بخش فعال شود.

لاریجانی ادامه داد: پیگیری ها برای راه اندازی راه آهن رشت به بندر انزلی انجام می شود.

پسماند و فاضلاب معضل تمام کشور است

وی تولید ابریشم، برنج و ماهی قفس را از اولویت های توسعه استان گیلان عنوان کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پسماند و فاضلاب معضل تمام کشور است، تصریح کرد: نمایندگان گیلان می توانند طرحی با همکاری مرکز پژوهش های مجلس، وزارت نیرو و دولت برای تفکیک زباله و مدیریت پسماند آماده کنند تا بخش خصوصی در این بخش فعالیت بیشتری کند.