به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛مدیر امور آبفای رشت از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بخشی از این شهر با توجه به شیب معکوس و ثقلی بودن شبکه جمع آوری فاضلاب سنتی منطقه خبر داد.  به گزارش صفیر گیلان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛مدیر امور آبفای رشت از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بخشی از این شهر با توجه به شیب معکوس و ثقلی بودن شبکه جمع آوری فاضلاب سنتی منطقه خبر داد.

 به گزارش صفیر گیلان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان فرزین فرخی با اعلام این خبر افزود: شبکه فاضلاب سنتی کوچه پیررشت که به دلیل شیب معکوس ، ثقلی بودن شبکه و عمق زیاد آن دچار مشکل بود وبا اجرای پل زیر گذر تقاطع رشتیان – چمارسرا مورد آسیب قرار گرفته بود و همین امر  موجب اختلال در دفع فاضلاب کوچه و پس زدن فاضلاب در پاره ای مواقع می شد ابتدا با ایجاد چاله پمپ در ابتدای کوچه و پمپاژ فاضلاب به شبکه کم عمق مجاور به صورت مقطعی حل شد و در ادامه به منظور رفع کامل مشکل آبفای رشت ۲۰۶ متر لوله گذاری به قطر ۴۰۰ میلی متر با لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اجرا نمود.

مدیر امور آبفای رشت در ادامه یادآور شد: حدود ۵۰ متر از مسیر و نصب یک آدم رو اجرا و به منظور قطع عرضی خیابان بیستون و لوله گذاری بدلیل عرض کم کوچه و ناپایداری خاک منطقه و جلوگیری از بروز خسارت به ساختمان های مجاور نسبت به تجهیز کارگاه اقدام شد.

فرخی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه با برآورد اولیه پیمان به مبلغ ۱۹۸۵ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۸٪ ، پیش بینی می شود در شهریور ماه سال جاری به اتمام رسد .