به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت، آغاز به کار نمود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی : مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت، آغاز به کار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی : مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشگی گیلان با حضور آیت الله قربانی – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، هیات رییسه و جمع کثیری از اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت آغاز به کار کرد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک –رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین گشایش این طرح، ضمن خیر مقدم به اساتید و مهمانان شرکت کننده در طرح، گفت: حضور حضرت آیت الله قربانی که همه عمر و زندگی خویش را صرف تعلیم و تعلم کرده، در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مایه مباهات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال های گذشته در ماه مبارک رمضان بر گزار می شد، اما امسال دبیرخانه شورای هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفت تا این طرح در غیر ماه مبارک رمضان انجام شود تا اساتید و نخبگان دانشگاه، علاوه بر شرکت در کلاس های آموزشی، از فعالیت های فرهنگی و تفریحی متناسب با این طرح نیز برخوردار شوند.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: گردهمایی اساتید و نخبگان دانشگاه در یک فضای معنوی می تواند باعث معرفت افزایی و ارتقای اخلاق حرفه ای شود.

رییس دانشگاه با تبیین جایگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته های علوم بالینی در بین دانشگاه های شمال کشور، گفت: از زمان منفک شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آموزش عالی، یک تفکر سنتی در دانشگاه نهادینه شده که قادر به پاسخ گویی برخی از نیازهای دانشگاه نیست.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته های بالینی رشد خوب و قابل قبولی در سطح دانشگاه های منطقه داشته و در این خصوص پزشکان حاذقی در دانشگاه مشغول به  فعالیت هستند که در کشور کم نظیر یا حتی بی نظیرند. اما در رشته های علوم پایه آنچنان که شایسته است، رشد قابل قبولی در مقایسه با علوم بالینی نداشته که امیدوارم در این خصوص نیز با هم اندیشی اساتید و نخبگان، راه تعالی و رشد برای این دانشگاه فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه این دانشگاه با برخی از دانشگاه های کشور نیز گفت: از آغاز شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون یک ساختار آموزشی و پژوهشی کارا در این دانشگاه پایه ریزی نشده تا بتوان از آن طریق در تمامی زمینه ها در مرزهای دانش حرکت کرد.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه رشد و تعالی خود را پیدا کرده است و با استفاده از اساتید و نخبگانی که با تخصص های مختلف در این دانشگاه مشغول فعالیتند، توانسته در برخی از رشته های بالینی مثل پیوند کبد و جراحی پیشرفته عروق از مرزهای دانش عبور کرده و به جمع دانشگاه های معدودی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، بپیوندد.

دکتر یوسف زاده تاکید کرد: کسی که امروز به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پذیرفته می شود باید مسیر حرکت و دانشگاه محل فعالیت خود را بشناسد و بر اساس بسته خدمتی که برایش تعریف شده، باید بتواند یک آجر بر بنای رفیع علم بشریت بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین امیر چهری – مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و حامیان این طرح و حضور حضرت آیت الله قربانی در مراسم، گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل رسیده و در برنامه های مختلف فرهنگی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اساتید برگزار شده، با توجه به تنگناهای مالی دانشگاه با پیشنهاد اساتید، تمامی هزینه ها از سوی خود شرکت کنندگان پرداخت گردیده که این نشان از ایثار و مناعت طبع این بزرگواران می باشد.

مسوول نهاد رهبری در پایان از زحمات دکتر فردین مهرابیان -دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انجام امورات مربوط به این طرح، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر فردین مهرابیان – دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارشی از نحوه برگزاری هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ارایه کرد.

گفتنی است؛ در طرح ضیافت اندیشه امسال، بالغ بر ۱۰۰ نفر از اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مدت پنج روز (۳۱ تیر الی ۴ مرداد ماه) در کارگاه های معرفت افزایی و اخلاق حرفه ای که توسط اساتیدی چون حجت الاسلام پور رضا و حجت الاسلام امیر چهری تدریس می شود، شرکت خواهند کرد. دیدار با علما و شرکت در مراسم فرهنگی تفریحی و زیارتی نیز از دیگر برنامه های این طرح می باشد.