به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه عملیات های آتش نشانان بخصوص در چند روز گذشته بواسطه هم زمان بودن بسیار نفس گیر و دشوار شده بود؛ عنوان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ عملیات و گزارش آتش سوزی خانه و یک بانک به مرکز کنترل ۱۲۵ […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه عملیات های آتش نشانان بخصوص در چند روز گذشته بواسطه هم زمان بودن بسیار نفس گیر و دشوار شده بود؛ عنوان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ عملیات و گزارش آتش سوزی خانه و یک بانک به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد که خوشبختانه از سرایت آتش سوزی ها  پیشگیری شد.

وی به علت اصلی این آتش سوزی ها که ناشی از اتصال در سیستم سیم کشی برق “کولر، جعبه تقسیم پشت بام ها و…” بوده اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا می بایست نسبت به  استفاده از وسایل سرمایشی هوشیارتر عمل شود.

رییس سازمان آتش نشانی رشت از کمک رسانی به آتش‌نشانان شهر خمام خبر داد و گفت: آتش سوزی گسترده در چند باب منزل مسکونی آتش نشانان شهر رشت را جهت اطفا و امداد رسانی به شهر خمام نیز کشاند.

رمضانی در ادامه به ۲۶ مورد عملیات آتش سوزی علفزارها درشهر رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به هشدارهای گفته شده روز به روز به تعداد عملیات های چندین ساعته و نفس گیر علفزارها  افزوده می شود که با توجه به استهلاک ماشین آلات و تجهیزات شاهد خستگی و بروز مشکلات بیش از پیش جسمی برای آتش نشانان شهر باران در روزهای گرم تابستان هستیم.

رییس سازمان آتش نشانی رشت هشدار داد: بسیاری از آتش سوزی های علفزارها در جوار منازل مسکونی رخ می دهد.

وی در ادامه به دیگر عملیات آتش نشانان جهت اطفای آتش سوزی، ارایه خدمات ایمنی و پیشگیرانه همچون محبوس شدن در آسانسور، اتاق خواب، حریق خودرو، رها سازی حیوانات محبوس شده، گیر کردن حلقه انگشتری و…اشاره داشت و گفت: به شهروندان توصیه می شود در زمان بروز حادثه گیر کردن در آسانسور؛ خودسرانه و بطور غیر اصولی عمل نکنند و تا رسیدن گروه های امدادی به آرامی در کف آسانسور بنشینید.

ادامه گفتگو با رییس سازمان آتش‌نشانی رشت به حادثه انفجار واقع در خیابان منظریه رشت رسید که وی علت حادثه را شستشوی ابزار و لکه گیری با بنزین در فضای بسته و در نهایت متصاعد شدن گازهای قابل اشتعال و انفجار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

بابک رمضانی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود ایستگاه های آتش نشانی در نقاط مختلف شهر رشت، گفت: اگر خدمات ایمنی و آتش نشانی در سطح شهر رشت را به صورت عادلانه با افتتاح و راه اندازی ایستگاه های مختلف در سطح شهر طی مدت اخیر نداشتیم قطعا در پاسخگویی و امداد رسانی به حوادث با مشکل رو برو می شدیم زیرا زمان رسیدن آتش نشانان به محل حریق و گسترش ابعاد آتش سوزی با یکدیگر رابطه مستقیم دارد.

تقدیر و سپاس

وی در پایان از همکاران آتش نشان خود به واسطه سرعت عمل و اقدام مناسب در پاسخگویی به حوادث پی در پی روزهای گرم تابستان؛ تقدیر و تشکر کرد.

دعای آتش نشانان: روز خوب و بدون حادثه ای داشته باشید.