به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن صفوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران کانون بسیج رسانه شهرستان فومن با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تصریح کرد؛ در اهمیت نماز جمعه باید گفت که در  قرآن مجید سوره ای اختصاصی به نام جمعه دارد و حتی نماز جمعه توسط پیغمبر اسلام(ص) […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن صفوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران کانون بسیج رسانه شهرستان فومن با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تصریح کرد؛ در اهمیت نماز جمعه باید گفت که در  قرآن مجید سوره ای اختصاصی به نام جمعه دارد و حتی نماز جمعه توسط پیغمبر اسلام(ص) قبل از هجرت به مدینه هم اقامه شده است.

صفوی خبرنگاری را  از مشاغل بسیار سخت خواند و گفت:خبرنگاران بلند گوی انقلاب و اسلام و روشنگری در   جامعه و کشورند و ما پیشاپیش فرارسیدن روز خبرنگار را که به مناسبت شهادت خبرنگار برجسته کشور ما شهید  صارمی نام گذاری شده است  به شما تبریک می گوئیم.

 

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه آمریکا امروز جهان را بازیچه دست خود قرار داده است گفت: تاریخ نشان داده است حاکمانی که از قبل از انقلاب در ایران حکومت کرده‌اند  مستشاران آمریکایی بوده‌اند و پیروزی انقلاب اسلامی برای استکبار و دشمنان مانند زلزله‌ای سهمگین بود که کاخ اسرائیل را لرزاند.

وی با بیان اینکه ما هیچ‌گاه فریب ترفندهای آمریکا را نخواهیم خورد زیرا آن‌ها هیچ‌گاه نگران  کشور ما نخواهد بود تاکید کرد: برجام امروز مترقی نیست به برجام دیگر نمی‌توان اعتماد کرد زیرا پسابرجام هم بسیار پیامدهای منفی برای کشور در بر داشت و تحریم‌هایی که اکنون علیه ایران صادر شده در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

صفوی با بیاphoto_2017-08-01_12-02-29ن اینکه کشور ما  پس از برجام از مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیکاری رنج می‌برد اظهار داشت: مسئولان ما باید هوشیار بوده و در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل کنند و دولت با انتخاب وزرایی جوان، فعال، متعهد و متخصص در جهت منویات مقام معظم رهبری تلاش کند.

وی در با اشاره به تشکیل کابینه دولت جدید خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) جوانگرا بودند،  و در اول انقلاب اسلامی بسیاری از بزرگان کشور جوانان بودند از جمله شهید رجایی،شهید تند گویان و فرماندهان جنگ همه جوان بودند .

ایشان به  کابینه گذشته دکتر روحانی که در آن   جوانگرائی وجود نداشته است اشاره و افزود: بنده انتظار دارم در کابینه جدید از جوانان فعال، مدیر، مهذب و دارای  متعهد و متخصص استفاده کنند و از با تجربه ها به عنوان مشاور استفاده کنند و باید بدانیم افرادی منصب وزارت را بر عهده بگیرند که دلسوز و طعم استضعاف را  چشیده و درد معیشتی را درک و دلسوز باشند.

امام جمعه فومن در خصوص پل نیمه کاره ورودی فومن بیان داشت: پل فومن در حال افتتاح بود و با پیروزی نماینده جدید شهرستان روند افتتاح پل به تاخیر افتاد که در جلسه ای با روحانیون نماینده محترم نظرات خود در رابطه با پل را اعلام کرد اما متاسفانه تا کنون اصلاحی در پل ورودی فومن صورت نگرفته است.

صفوی با اشاره به اینکه من در اولین حضورم در  فرماندار شهرستان و در نماز جمعه این شهر در سالهای  گذشته دو موضوع پل نیمه کاره و مسکن مهر را مطرح کردم که متاسفانه تا کنون مشکلات  رفع نشده است وسعی کنیم در مورد پل کارشناسی حرف بزنیم.

امام جمعه فومن با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره تعیین و تکلیف حقوق‌های نجومی گفت: متاسفانه تاکنون دولت هیچ اقدامی درباره تعیین و تکلیف حقوق‌های نجومی انجام نداده است.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه امروز برای یک وام ازدواج یا مسکن باید روزها دوندگی کرد گفت: چگونه این افراد بدون ضامن وامهای میلیاردی گرفته و به اقتصاد و معیشت ما ضربه زدند.

صفوی به وضعیت فرهنگی و معنوی  شهرستان اشاره و افزود:وضعیت شهرستان فومن از بسیاری از شهرستانهای غرب گیلان بهتر است و ما در این شهر مراسمات ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) و برنامه های عزاداری را با حضور سخنرانان و مداحان درجه یک کشوری داریم.

وی افزود: نمی توان شهرستان فومن را با حضور گردشگران مدینه فاضله کرد زیرا در این شهر و در مناطق ماسوله ما شاهد ورود و خروج اتوبوس های خارجی هستیم./زلیخا صفری راسته کناری