به گزارش صفیر گیلان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بابیان اینکه استانداردسازی بیمارستان‌ها به‌تنهایی کافی نیست گفت: چشم‌انداز دانشگاه پیشه رو بودن به سمت‌وسوی دانشگاه‌های نسل سوم است که کارآمدی در ارائه خدمات مستقیماً به کیفیت فعالیت‌ها و به نظارت و درمان است. به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس، شاهرخ یوسف زاده پیش از […]

به گزارش صفیر گیلان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بابیان اینکه استانداردسازی بیمارستان‌ها به‌تنهایی کافی نیست گفت: چشم‌انداز دانشگاه پیشه رو بودن به سمت‌وسوی دانشگاه‌های نسل سوم است که کارآمدی در ارائه خدمات مستقیماً به کیفیت فعالیت‌ها و به نظارت و درمان است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس، شاهرخ یوسف زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از بیمارستان‌های موفق در ارتقای اعتباربخشی ملی در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) رشت اظهار کرد: طبیعی است وقتی کاری انجام می‌شود باید روش‌هایی برای اندازه‌گیری و ارزیابی آن فعالیت‌ها هم صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه یکی از کارهای خوب وزارت بهداشت و درمان پس از یک دوره فعالیت بهره‌گیری از روش اعتباربخشی در فعالیت درمانی و آموزشی است خاطرنشان کرد: سنج‌ها و زیر سنج‌ها راه‌هایی است که می‌شود اندازه‌گیری کرد و چون همه بیمارستان‌ها با یک معیار مورد ارزیابی  قرار می‌گیرد   عدالت در این ارزیابی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بابیان اینکه استانداردسازی به‌تنهایی کافی نیست بیان کرد: چشم‌انداز دانشگاه پیشه رو بودن به سمت‌وسوی دانشگاه‌های نسل سوم است که کارآمدی در ارائه خدمات  مستقیماً به کیفیت فعالیت‌ها و به نظارت و درمان است.

وی بابیان اینکه برای دستیابی به اهداف استراتژیک، بحث اعتباربخشی برایمان بااهمیت است خاطرنشان کرد: ما در لبه ایستاده‌ام و باید گام‌های بلندی در ارائه خدمات در حوزه درمان جهت تثبیت آن برداریم  تا کارآمدی‌مان را به مرحله اثبات برسانیم.

یوسف زاده  هدف اصلی از این اعتباربخشی را شناسایی ظرفیت‌هایی که تلاش زیادی جهت کارآمد بودن انجام می‌دهند عنوان کرد و گفت: هرچند که معیار سنجش ۱۰۰ درصدی نبوده است اما به‌عنوان یک روش تأثیر گزار، ریز شده، تجزیه کرده و هر فعالیت را موردسنجش قرار می‌دهد  که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بابیان اینکه در خصوص بیمارستان پورسینا با معیار گذشته نمره درجه‌یک را کسب می‌کردیم گفت: در ارزیابی جدید معیار نمره دهی افزایش پیدا کرد و متأسفانه این بیمارستان  با یک اشکال به درجه‌دوم تنزل پیدا کرد.

یوسف زاده بابیان اینکه بعد از اصلاحیات انجام‌شده پورسینا  دوباره به درجه اول خود بازگشت بیان کرد: اعتباربخشی علاوه بر ارزیابی معیاری است که می‌گوید  در یک مجموعه چه کسانی به‌درستی به انجام فعالیت می‌پردازند.

در انتهای این برنامه از بیمارستان‌های آریا، امام خمینی صومعه‌سرا، امیرالمؤمنین (ع)، پورسینا، حشمت، رسول اکرم (ص)، ولی‌عصر (عج)، سیدالشهدا (ع) لاهیجان، شفا، شهید بهشتی انزلی، قائم (عج)، سوانح سوختگی ولایت و گلسار که توانستند در حفظ درجه‌یک خود ثابت بایستند تقدیر به عمل آمد.

 همچنین از بیمارستان‌هایی که ارتقاء درجه داشتند ازجمله طاهری تالش که از درجه سه‌به‌دو ارتقا یافت، ۳۱ خرداد منجیل از درجه سه‌به‌دو ارتقا یافت، شهید نورانی تالش از درجه‌دو به درجه‌یک ارتقا پیدا کرد، ۱۷ شهریور از درجه‌ دوبه‌یک و بیمارستان الزهرا (س) رشت نیز از درجه‌دو به‌ یک ارتقا پیدا کرده است، تقدیر به عمل آمد.