به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛وی با اشاره به اینکه یکی از راهها شناساییِ استعدا های قرآنی برگزاریِ مسابقات است، اظهارکرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی گیلان از ۱۷ تا ۲۰ مرداد درسالن همایش مخابرات استان گیلان برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین ستارعلیزاده در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگاردر سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛وی با اشاره به اینکه یکی از راهها شناساییِ استعدا های قرآنی برگزاریِ مسابقات است، اظهارکرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی گیلان از ۱۷ تا ۲۰ مرداد درسالن همایش مخابرات استان گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ستارعلیزاده در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگاردر سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه نشست با اصحاب خبر و رسانه بسیار ارزشمند و لذت بخش برای بنده است گفت: این نشست چون همزمان با روزخبرنگار و همراه با بحث قرآنی است بسیار پر برکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه  اثر گذاری رسانه ها  بر کسی پوشیده نیست واین اثر گذاری چونان بمب اتم است گفت:جایگاه رسانه ارزشمند و امروز بر همگان نقش اثر گذاری این جایگاه  به وضوح دیده می شود .

علیزاده تصریح کرد؛خبرنگاران بستر سازان خدمت رسانی مسئولان هستند و خدمات را مخابره می کنند .

ایشان تاکید کرد؛خبرنگاران با رعایت امانت داری و رعایت قوانین اطلاع رسانی ارزشمند دارند و زحمات خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و این زحمات ماندگار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان کار خبرنگاری را اجرایی خواند و گفت:شما نیز در سرما و گرما کار می کنید و خداوند به شما توفیق  عنایت کند و ما  بتوانیم از ظرفیتهای شما بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهها شناساییِ استعدا های قرآنی برگزاریِ مسابقات است، اظهارکرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی گیلان از ۱۷ تا ۲۰ مرداد درسالن همایش مخابرات استان گیلان برگزار می شود.

وی ازحضور ۴۰۰ نفر درسن بزرگسال درمقطع برادران و خواهران دراین مسابقات خبرداد و اعلام کرد:  از۱۶/۲ تا ۴/ ۳/ ۹۶ مرحله شهرستانی در ۱۳ شهرستان در۲۶ بقعه استان برگزارشد

مدیرکل اوقاف گیلان با تاکید براینکه گیلان یک استان قرآنی و با ظرفیتهای معنوی قرآنی  است و امروز از این ظرفیتها خوب استفاده نشده، گفت: مسابقات استانی قرآن کریم  در رشته هایِ حفظ ۵، ۱۰، و ۲۰ جزء و کل قرآن، قرائت، اذان، دعاخوانی، تواشیح و معارف قرآنی برگزار می شود که معارف قرآنی درسه بخشِ تفسیر، حفظ موضوعی و حفظِ معارف و احادیث است.

علیزاده بابیان اینکه معرفی قرآن، در واقع معرفیِ مجموعه نیازمندی هایِ بشر و هدفِ ما نیز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: با قرائت قرآن، آمادگی برای فهم و تدبر درقرآن ایجاد می شود، که ازتاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی با تصریح براینکه معمولا به سختی با قضاوتِ داوران بومی در مسابقات استانی موافقت می شود، بیان کرد: برای اولین بار سه داور زبده گیلانی و سه داور از مشهد درمرحله استانی دربخش خواهران شرکت می کنند و ازسه سال قبل، همه داوران دربخش برادارن بومی هستند که این امر باتعامل و اعتمادی که اداره اوقاف گیلان دربین مجموعه های قرآنی ایجاد کرده است، رخ می دهد.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه ۲۵  نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند، عنوان کرد:  برای اختتامیه مسابقات قرآنی، حضرت آیت الله قربانی حضور پیدا می کنند و از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل می شود.

علیزاده از راه اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی درآینده نزدیک خبر داد و افزود: ۳۷۵ مرکز قرآنی درگیلان و سه مرکز تخصصی در لنگرود و آستارا و صومعه سرا و یک مرکز آموزش مجازی قرآن در آستانه اشرفیه وجود دارد.

وی ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه درگیلان و استاندار گیلان به علت حمایت از مسابقات قرآنی، با اشاره به تشکیل جلسه ستاد هماهنگی مسابقات قران کریم برای اولین بار، افزود: ۴۰ موقوفه در حوزه قرآن داریم، بنابراین از همه کسانی که توانایی دارند، می خواهیم در حوزه قرآنی وقف کنند.

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا با تعاملات بیشتر و استفاده از ظرفیتها به فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه کمک کنند و در برنامه ها حضور داشته  و با حضور فعالیتهای قرآنی گیلان این استان را بیشتر معرفی کنند./زلیخا صفری راسته کناری