به گزارش صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه دولت باید نسبت به عملکرد اجرایی خود پاسخگوی مردم باشد گفت: توسل به دشمن، پایین آورنده عزت‌نفس و موجب حقارت جامعه اسلامی است. به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت بابیان […]

به گزارش صفیر گیلان؛امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه دولت باید نسبت به عملکرد اجرایی خود پاسخگوی مردم باشد گفت: توسل به دشمن، پایین آورنده عزت‌نفس و موجب حقارت جامعه اسلامی است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت بابیان اینکه رویه مدیریتی جدیدی در کشور ایجاد شده است اظهار کرد: دولت دوازدهم شکل گرفت و تغییرات اساسی در این دولت لحاظ و بیش از نیمی از مدیریت کلان کشور دستخوش تحول قرار گرفت‌.

وی بابیان اینکه این تحولات به تمام مدیریت‌های خرد و کلان کشور سرایت می‌کند تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای کابینه تغییر کرده است و این مسئله تحولات جدیدی را در ساختار مدیریتی کشور پدید خواهد آورد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این توصیه‌ها منشور راه دولت است، اگر دولت به این توصیه‌ها عمل کند در پایان دولت دوازدهم می‌تواند مشکلات کشور ک مردم را حل کند.

شفیعی زاده افزود: دولت باید این مسئولیت را امانتی از سوی مردم بداند و در امانت‌داری بکوشد، این‌یک طوقی بر گردن رئیس‌جمهور است که رهبر انقلاب بنا بر توصیه‌های امیرالمؤمنین (ع) به رئیس دولت دوازدهم سفارش کرده است.

وی بابیان اینکه دولت باید نسبت به عملکرد اجرایی خود پاسخگوی مردم باشد گفت: رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور توصیه کرد که مدیریت باید مردمی باشد، وزرا، وکلا، استانداران و فرمانداران باید درب‌ها را به روی مردم بگشایند نه اینکه از پشت میز یا تلفن به مدیریت بپردازند.

امام‌جمعه موقت شهر رشت با اشاره بر اینکه در تاریخ انقلاب مدیرانی خوب مطرح کرد: دولت اسلامی باید به مشکلات مردم توجه کند، دولت باید به نیروهای مؤمن و انقلابی توجه کند حتی اگر با نوشته‌ها و انتقادات به آن‌ها نیش بزنند چراکه این نقدها از روی تکلیف است‌‌.

شفیعی زاده بابیان اینکه نیروهای انقلابی همواره پشت نظام ‌ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات با کار جهادی می‌توانیم بر این مشکلات فائق آییم، در پیشرفت کارها باید به خدا توکل و جهاد کنیم.

خطیب جمعه شهر رشت با تأکید بر اینکه توسل به دشمن، پایین آورنده عزت‌نفس و موجب حقارت جامعه اسلامی است، گفت: توکل این دولت باید به مردم و خداوند باشد، تحریم‌های روزبه‌روز نتیجه اعتماد به دشمنان و آمریکا است.

وی با اشاره به سه محور جهت‌گیری دولت اسلامی گفت: باید از اندوخته‌های تجربی گذشته خود نهایت استفاده را داشته باشیم، پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل با دنیا و کمک کردن به کشورهای مختلف و ظهور باصلابت با دشمنان و نظام سلطه سه جهت‌گیری دولت اسلامی و یک اصل قرآنی است.

امام‌جمعه موقت شهر رشت با اذعان بر اینکه برخی جنبه‌های مراسم تحلیف تاکنون بی‌سابقه بود اظهار کرد: از نکات خوب مراسم تحلیف حضور روسای کشورهای مختلف است، اما حاشیه‌هایی که در آن به وجود آمد و باید هم گسترده می‌شد از نقاط ضعف بود.

وی با اشاره به عمل ننگین نمایندگان مجلس افزود: عزت جامعه اسلامی نباید این‌گونه خدشه‌دار می‌شد، ما معتقدیم هندسه قدرت جهانی را بر هم زدیم و یک ضلع جدید به آن افزودیم، هر فرد یک عزت فردی و یک عزت اجتماعی دارد که این عزت را شهدا به ما داده‌اند، نمایندگان حق ندارند عزت اجتماعی را خدشه‌دار کنند.

شفیعی زاده خطاب به نمایندگان مردم گفت: نمایندگان باید برای تأیید وزرای پیشنهادی به صلاح مردم دقت کنند و صلاحیت و شایستگی وزرا را احراز کنند تا کابینه‌ای شکل بگیرد که کاستی‌های مردم را مرتفع کند.

وی بابیان اینکه حضور آمریکا در منطقه برای سرکوب داعش نیست تصریح گرد: این‌ها به دنبال نجات داعش هستند، این‌ها با آگاهی کامل و برنامه‌ای حساب‌شده به دشمنی با نیروهای انقلابی و مسلمان پرداختند، آمریکا همیشه منافع خود را در نظر می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت شهر رشت بابیان اینکه رویکرد آمریکا بر سر برجام و تحریم‌ها نیست گفت: رویکرد و تقابل آمریکا با ما بر سر اعتقاد ماست، تحریم‌های آمریکا هدفمند است و مقابله با سپاه پاسداران است که در داخل و خارج الگوسازی کرده است.

وی افزود: حشدالشعبی و انصار الله برگرفته از الگوی سپاه پاسداران است، خمیرمایه حزب‌الله لبنان آموزه‌های سپاه پاسداران است، آمریکا می‌داند که سپاه حامی ولایت است و این را به جوامع اسلامی منتقل خواهد کرد.