به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛فرماندار شفت بابیان اینکه شهرستان شفت از انباشت مشکلات رنج می‌برد گفت: شهرستان شفت ازلحاظ توسعه‌ای نسبت به سایر شهرستان‌های استان از عقب‌ماندگی خاصی برخوردار است. به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس محمدرضا محسنی امروز در جمع اصحاب رسانه شفت بابیان اینکه بدون شک عرصه رسانه و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛فرماندار شفت بابیان اینکه شهرستان شفت از انباشت مشکلات رنج می‌برد گفت: شهرستان شفت ازلحاظ توسعه‌ای نسبت به سایر شهرستان‌های استان از عقب‌ماندگی خاصی برخوردار است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس محمدرضا محسنی امروز در جمع اصحاب رسانه شفت بابیان اینکه بدون شک عرصه رسانه و مطبوعات یک امر اجتناب‌ناپذیر در دنیا است، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند ادعا کند که برای مردم فعالیت می‌کند اما هیچ‌گونه نیازی به رسانه و حضور خبرنگاران نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهان امروز به‌عنوان دهکده جهانی است و آن به خاطر وجود رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: انتقال سریع اخبار و اطلاعات موجب شده تا دنیا به‌عنوان یک روستای کوچک تعریف شود که این مهم اهمیت رسانه و جراید را می‌رساند.

فرماندار شفت با اشاره به ارزش قلم خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: قلم در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و خداوند در قرآن به قلم قسم‌خورده است.

مقام عالی دولت در شفت با اذعان به اینکه کسانیکه در این عرصه فعالیت می‌کنند باید ظرفیت متعالی رسانه را ابتدا در خود به وجود بیاورند، خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند ابتدا باید ظرفیت قلم را در خود به وجود بیاورند.

محسنی با تأکید بر تجهیز خبرنگاران به سلاح ایمان و عشق به خبرنگاری گفت: خبرنگاری از عرصه سنتی به حرفه‌ای تبدیل‌شده و کسانیکه تمایل به فعالیت در این عرصه حرفه‌ای دارند باید خود را به سلاح باور و اعتقاد و قلبی و عشق و علاقه به کار مجهز کنند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید تخصص کافی داشته باشند و آموزش ببینند گفت: فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری بدون امانت‌داری و اخلاق‌مداری معنا ندارد…

فرماندار شهرستان شفت با اعلام اینکه رسانه و مطبوعات از منظر علوم اجتماعی پل ارتباطی بین ملت و دولت‌اند و انعکاس‌دهنده مطالبات یک جامعه هستند، گفت: رسانه‌ها علاوه بر انعکاس مشکلات مردم انجام می‌دهند باید گزارش عملکرد مدیران را به جامعه منعکس کنند و اگر این کار دوطرفه صورت بگیرد موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود.

مقام عالی دولت در شهرستان شفت نقش خبرنگار را یک نوع توازن اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: نباید رسانه‌ها جایگاه مطبوعات و قلم را با هر نوع ذائقه سیاسی درهم کنند و منویات و مطالبات شخصی و فردی خبرنگاری را انعکاس دهند.

محسنی با تأکید بر انتشار اخبار صریح و واقع توسط خبرنگاران گفت: ممکن است مطلبی به مذاق خبرنگاری خوش نیاید اما باید برای صلاح جامعه و مردم مطالب واقع منتشر شود.

وی همچنین به مشکلات خبرنگاران و عدم وجود صنف و انجمن خبرنگاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید انجمن و یا صنف خبرنگاری در شهرستان شفت با حضور خبرنگاران هرچه سریع‌تر با همکاری اداره ارشاد شهرستان تشکیل شود.

فرماندار شفت بابیان اینکه نداشتن صنف و انجمن خبرنگاران از خلأهای شهرستان است، افزود: باید اصحاب رسانه و خبرنگاران هرچه سریع‌تر مطالبات خود را جامه عمل بپوشانند.

مقام عالی دولت در شفت بابیان اینکه اقدامات قابل قبولی در طی یک سال در شفت انجام‌شده است، بیان کرد: شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان باید افزایش پیدا کند و ما تنها به دنبال کار برای مردم هستیم.

وی با اشاره به فراهم آوری زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گفت: شهرستان در حوزه‌های مختلف از انباشت مشکلات رنج می‌برد و نسبت به سایر شهرستان‌ها از عقب‌ماندگی خاصی برخوردار است.

فرماندار شفت بابیان اینکه فرمانداری باید مسائل کلان شهرستان را پیگیری کند، گفت: هزار کیلومتر شبکه برق در شهرستان وجود دارد که کاملاً فرسوده است و باید پیگیری شود تا این مسائل رفع شود.

مقام عالی دولت در شفت گفت: در سال گذشته علاوه بر اعتبارات شهرستانی از محل دو درصد نفت و گاز بالغ‌بر دو میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و مشکل شبکه برق شهرستان حل شد.

محسنی بابیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل شفت نداشتن شبکه فاضلاب است، گفت: تنها ۹ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر صنعتی شده و همه فاضلاب‌های شفت به‌صورت سپتینگ خانگی دفع می‌شود.

وی بابیان اینکه بیشتر مردم شفت به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی آب بیمار می‌شوند، گفت: طرح اصلاح شبکه فاضلاب شهرستان باید زودتر انجام می‌شد و اکنون برای حل مسائل شهرستان به اعتبارات بیشتری نیازمند هستیم.

فرماندار شفت با اشاره به سفر سال قبل استاندار گیلان به شفت گفت: مشکلات روستای امامزاده ابراهیم (ع) دفع فاضلاب روباز انسانی بود که فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.