به گزارش صفیرگیلان از شفت؛یک واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی شفت بدلیل آتش زدن ضایعات و پسماندهای پلاستیکی و عدم مدیریت پسماند به پرداخت۲۰  میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردید .  رضا زمانی با بیان اینکه آتش زدن زباله و بقایای محصولات کشاورزی توسط هر شخص حقیقی و حقوقی […]

 

به گزارش صفیرگیلان از شفت؛یک واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی شفت بدلیل آتش زدن ضایعات و پسماندهای پلاستیکی و عدم مدیریت پسماند به پرداخت۲۰  میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردید .

 رضا زمانی با بیان اینکه آتش زدن زباله و بقایای محصولات کشاورزی توسط هر شخص حقیقی و حقوقی جرم بوده و طبق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برخورد با آلوده کنندگان هوا اجتناب ناپذیر است افزود :  واحد مذکور متأسفانه به اخطاریه های صادره از سوی اداره حفاظت محیط زیست توجه نکرده و با توجه به وظایف ذاتی ، این اداره اقدام به طرح شکایت از مسئول واحد نموده و پس از طی مراحل دادرسی نامبرده محکوم به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت گردید .

رییس اداره محیط زیست شفت  از عموم مردم درخواست نمود با توجه به اینکه آتش زدن زباله و ضایعات موجب آلودگی هوا و انتشار گازهای خطرناک است نسبت به مدیریت پسماند اهتمام نمایند و از آتش زدن زباله و ضایعات کشاورزی خودداری نمایند .