به گزارش صفیر گیلان؛ متاسفانه در استان گیلان پررنگ بودن حاشیه ها مانع رسیدن مردم استان به آن چه که  شایسته آن هستند، شده است گفت:برخی از پزشکان استان گیلان در سطح منطقه و حتی کشور بی نظیر و یا کم نظیرند که نمونه بارز آن را می توان در بحث راه اندازی پیوند کبد […]

به گزارش صفیر گیلان؛ متاسفانه در استان گیلان پررنگ بودن حاشیه ها مانع رسیدن مردم استان به آن چه که  شایسته آن هستند، شده است گفت:برخی از پزشکان استان گیلان در سطح منطقه و حتی کشور بی نظیر و یا کم نظیرند که نمونه بارز آن را می توان در بحث راه اندازی پیوند کبد جستجو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ پیش از ظهر امروز – شنبه به مناسبت زاد روز بوعلی سینا و روز پزشک و زاد روز ذکریای رازی – روز داروسازی، همایش تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه استان با حضور هیات رییسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه، برگزار شد.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دولت مردان شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، روز پزشک، روز داروسازی و روز کارمند به همه تلاشگران و کارکنان عرصه سلامت، گفت: خوشبختانه تاریخ کشور ایران سرشار از الگوها و افرادی است که نه تنها کشور بلکه بشریت به آنها می بالد و ابوعلی سینا یکی از این الگوهاست که با ویژگی های منحصر به فردش در تاریخ بشری، جاودانه مانده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم از ویژگی های برجسته و ممتاز یک پزشک نام ببریم، باید دنبال همان ویژگی های ممتازی بگردیم که ابوعلی سینا در قرون گذشته با آن ها نام آور شده است.
وی با برشمردن برخی از ویژگی های شخصیتی ابوعلی سینا اظهار داشت: مهمترین ویژگی این پزشک نام آور در دسترس بودن او بود، برای ابوعلی سینا فرقی نداشت که برای چه کسی طبابت می کند از افراد طبقه پایین جامعه تا حکمرانان، همه و همه می توانستند از خدمات درمانی این پزشک نام آور بهره مند شوند.
دکتر یوسف زاده چابک تاکید کرد: البته پزشکان خود را محدود به زمان و مکان نکرده و از هر فرصتی برای یادگیری و افزایش معلومات خود بهره گیرند و سعی نمایند با افزایش علم خود از مرزهای دانش عبور کنند.
وی ادامه داد: برخی از پزشکان استان گیلان در سطح منطقه و حتی کشور بی نظیر و یا کم نظیرند که نمونه بارز آن را می توان در بحث راه اندازی پیوند کبد جستجو کرد. اگر تجربیات، دانش و توانمندی پزشکان در این حوزه نبود چه بسا راه اندازی بخش پیوند کبد در استان گیلان انجام نمی گرفت. این ها نمونه عبور از مرزهای دانش است که باید بر روی آن ها سرمایه گذاری شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژگی شخصیتی زکریای رازی نیز اشاره ای کرد و گفت: شاید شهرت رازی بیشتر به خاطر کشف الکل باشد ولی رازی نیز یک پزشک بود او نیز پس از شناخت مواد و تاثیر آن ها بر روی هم توانست در عرصه پزشکی وارد شود و از آزمایشات علمی خود در بحث پزشکی استفاده کند. رازی اعتقاد داشت باید با مباحث علمی دنبال علم طب بود و همچنین اعتقاد داشت که استعداد و توانایی هایی به بشریت داده شده که می تواند بسیاری از پدیده ها را بشناسد و او را می توان یک الگوی مناسب برای تحقیق و پژوهش دانست.
دکتر یوسف زاده به خدمات شایان و ارزنده دولت تدبیر و امید و شخص وزیر بهداشت در طول چهار سال گذشته نیز اشاره ای کرد و افزود: خدا را شاکریم که یک فرصت دوباره به دولت تدبیر و امید داده شد که بتواند کارهای نیمه تمام حوزه سلامت را به سر انجام  برساند. وی ادامه داد: عملکرد دولت در حوزه طرح تحول نظام سلامت، باعث رضایتمندی حداکثری در بین مردم شد که انشاالله با تامین منابع پایدار در این دوره، این رضایتمندی افزونتر شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم از استقرار طرح تحول سلامت برای بهبود فضاهای بهداشتی درمانی و ارتقای خدمات درمانی استفاده کنیم. وی ادامه داد: سال ها در دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه سی تی اسکن ۲ اسلایس در یکی از مراکز درمانی در حالت فعالیت بود که با استفاده از خدمات این طرح عظیم ۲ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در رشت و بندر انزلی نراه اندازی شد.
این مقام مسوول اظهار داشت: متاسفانه در استان گیلان پررنگ بودن حاشیه ها مانع رسیدن مردم استان به آن چه که  شایسته آن هستند، شده است  که امیدواریم با فرصت جدید و تغییرات ایجاد شده در مدیریت های کلان، یک فرصت مناسب برای جبران آن کاستی ها بوجود آید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سخنانش به برنامه راهبردی و نقشه استراتژیک این دانشگاه نیز اشاره ای کرد و افزود: به جرات می توان گفت که تمامی دانشگاه ها در کشور از نداشتن یک برنامه راهبردی رنج می برند و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از محدود دانشگاه های است که امروز با داشتن برنامه راهبردی و نقشه استراتژیک می داند که در ده سال آینده به کجا باید برسد.
در ادامه از ۸۰ پزشک و داروساز نمونه در حوزه های آموزش، پژوهش، درمان، بهداشت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
گفتنی است: بالغ بر۱۳۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در مراکزآموزشی، پژوهشی، درمانی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به کار طبابت، آموزش و پژوهش هستند.