اختصاصی صفیر گیلان،مراسم بهره برداری از جایگاه  CNG شهراحمد سرگوراب از توابع شهرستان شفت با حضور مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  علی اصغر عباسی  و فرماندار و مسئولان دیگر برگزار شد. رضا نیکویی شهردار احمد سر گوراب در افتتاح جایگاه  CNG ضمن عرض خیر مقدم حضور میهمانان و حاضران در این مراسم […]

 

 

اختصاصی صفیر گیلان،مراسم بهره برداری از جایگاه  CNG شهراحمد سرگوراب از توابع شهرستان شفت با حضور مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  علی اصغر عباسی  و فرماندار و مسئولان دیگر برگزار شد.

photo_2017-08-29_10-15-57

photo_2017-08-29_07-45-52

رضا نیکویی شهردار احمد سر گوراب در افتتاح جایگاه  CNG ضمن عرض خیر مقدم حضور میهمانان و حاضران در این مراسم گفت:مستحضر هستید که حدود ۷ یا ۸ سال پیش همزمان با هدفمندی یارانه مجلس دولت را مکلف کرد تا از محل انرژی درصدی را جهت توسعه جایگاهای انرژی در سراسر کشور هم در بخش خصوصی و هم دولتی با مشارکت شهرداران اجرایی کند.

photo_2017-09-07_04-21-18

نیکویی با اشاره به اینکه در همان زمان و در همایش که در استانداری با حضور شهرداران برگزار شد استاندار وقت آن زمان این موضوع را  مطرح نمود گفت:  هر شهرداری زمینی را در اختیار ما قرار دهد ما امادگی داریم مجوز احداث  CNG را  در اختیار شهرداران با اختیار تام قرار دهیم.

شهردار احمد سر گوراب افزود: ازهمان زمان با برگزاری جلسات متعددبا شوراهای محترم در مناطق مختلف زمینهایی را شناسای و با رایزنی ها برخی مالکان موافقت نکردند و پیشنهادات ما را نپذیرفتند.

وی افزود: در مجموع با دو نفر از شهروندان بزرگوار در نشستی به توافق رسیدیم و با مشارکت شهرداری زمین برای ایجاد جایگاه اهداء شد.

نیکویی با اشاره به اینکه پس از تنظیم فروشنامه ما مدارک را تقدیم شرکت پخش فراورده های نفتی کردیم و گفت:متاسفانه در آن زمان ما با تحریمهای ظالمانه امریکا مواجه و پروژه چند سالی متوقف شد.

شهردار شهر احمد سر گوراب از عملیاتی شدن پروژه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و برجام خبر داد و اظهار نمود: با تماسهای که با شرکت نفت  و شهرداری حاصل شد پیشنهاد شد تا تا پروژه به سرمایه گذار داده شود.

شهردار احمد سر گوراب تصریح کرد؛علارغم اطلاع رسانی ها از طرف سرمایه گذار استقبالی صورت نگرفت و با نامه ای   از طرف فرمانداری شهرستان شفت و شهرداری احمد سر گوراب  مقرر  شد تا هم دستگاه و هم ابنیه را خود شرکت تقبل کند.

نیکویی مهمترین تعهدات شهرداری احمد سر گوراب را تهیه زمین،خرید انشعابات آب،برق،گاز و رمپ ورود و خروج  و … خواند و گفت:ما با تهیه زمینبه مساحت ۲۱۰۰ متر مربع و با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان  ولجن برداری و  نیز تامین هزینه های  انشعاب برق  و انشعاب آب و نسب پست فاضلاب و هزینه ترانس برق و انشعاب گاز و  … را داشتیم.

وی سهم اورده شهرداری احمد سر گوراب را۸۷۰ میلیون تومان  و۲ میلیارد تومان سهم اورده شرکت نفت خواند.

photo_2017-09-07_04-21-34 photo_2017-09-07_04-21-22

وی از زحمات جناب کراچی و عباسی و مدیر امور جایگاه سی ان جی استان و جناب شعبانپور معاون عمرانی استانداری و فرماندار که پیگیر بودند تقدیرنمود .

وی از اعضای شورا و مالکان جناب اگاهی و مرتضوی که بانی کار شدند  تقدیر نمود و گفت: این جایگاه  که یکی از  حلقات زنجیره  زیر ساختی  و خدماتی شهر را تکمیل و ۷ نفر شهروند  اینجا مشغول و جایگاه خدماتی و مشکلات مالکان خودرویی  و مسافربری را مرتفع کرد.

وی افزود: از این جایگاه ۷۴۷۲ نفر خانوار با جمعیت بالغ بر۲۱۸۲۳بهرمند می شوند و اینها را منهای مسافران اسحاق وابراهیم و قلعه رودخان کنید.

شهردار احمدسر گوراب شعری از استاد اواز ایران مرحوم محمد  نوری خواند و گفت: با وضعیت درامدی شهر همانگونه است که از در متن این شعر  بر می اید.

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود

خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود

رنج دوران برده ایم

منظورم شهر احمد سر گوراب بود.

photo_2017-09-07_04-21-26

در پایان این مراسم ،بهره برداری از پروژه  CNG احمد سر گوراب شفت به دست پدر شهید نیکویی اجرایی شد.

/زلیخا صفری راسته کناری