اختصاصی صفیر گیلان، سید علیرضا طبائی، شاعر، ترانه سرا، روزنامه نگار و منتقد ادبی کشور  عصر امروز (۲۳ اردیبهشت) در نوزدهمین یادمان  شاعر شالیزارهای گیلان شیون فومنی که در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد،ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این یادمان گفت:از سال ۴۷ با آثار شیون فومن آشنا شدم و در دیدارهایی که […]

 اختصاصی صفیر گیلان، سید علیرضا طبائی، شاعر، ترانه سرا، روزنامه نگار و منتقد ادبی کشور  عصر امروز (۲۳ اردیبهشت) در نوزدهمین یادمان  شاعر شالیزارهای گیلان شیون فومنی که در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد،ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این یادمان گفت:از سال ۴۷ با آثار شیون فومن آشنا شدم و در دیدارهایی که با او داشتم، از نظر انسانیت از مرتبه بالایی برخوردار بود ومن اثارش را برای اولین بار در مجله چاب و شیفته بیانش شدم.

طبائی با اشاره به  اینکه در سالهای  ۷۴ شعرهای گیلکی شیون در بین مردم از جلوه خاصی برخوردار بود، گفت: آوازه استقبال و اقبال مردم به آثار شیون فومن در زمینه زبان بومی در آن زمان به خوبی مشهود بود.

photo_2017-09-14_23-40-42

شاعر، ترانه سرا   روزنامه نگار و منتقد ادبی کشور با بیان اینکه آثار شیون توانسته بود در عامه مردم نفوذ کند، گفت: مرحوم میراحمد فخری نژاد در دو جبهه و دو زبان مقبولیت پیدا کرد.

طبائی با بیان اینکه شیون حق بزرگی بر گردن فرهنگ فولکلور این آب و خاک دارد، تصریح کرد: در آن سال‌ها بهترین و  زیباترین غزل‌ها توسط شیون فومنی سروده شد که سبب ماندگاری این شاعر گیلانی شد.

ایشان همچنین به غزلسرایی شیون در سالهای قبل انقلاب که توانست گامی بزرگ در قالب غزل بردارد اشاره و افزود:کسانی که زبان فارسی را می‌شناسند و لطافت‌ها آن را درک و حس کردند می‌توانند غزل‌های شیون را درک کنند.

وی یکی از بهترین ابتکارات شیون فومنی در شعر سرایی را  نوآوری در کلام و ترکیبات زیبا دانست و اظهار داشت: برخی از آثار همیشه و در هر زمانی مطرح می‌شود و همیشه تازه است.

سید علیرضا طبائی،شاعر ،ترانه سرا،روزنامه نگار و منتقد ادبی کشورتاکید کرد ؛وزن همیشه جزئی از اندیشه و وجود یک شاعر است و شیون به وزن نگاه داشت و این عامل خیال پردازی وی در اندیشه و نگاهش بود.

امروز و در این مراسم یادمان روی نمایی پوستر همایش ملی یادمان استاد میراحمد سید فخر موسوی نژاد به دست استاد سید علیرضا طبائی رونمایی شد./زلیخا صفری

photo_2017-09-14_23-41-15 photo_2017-09-14_23-41-01 photo_2017-09-14_23-42-42