به گزارش صفیر گیلان، به گزارش صفیر گیلان  جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با حضور مهندس نازک کار مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان و فرماندار و رواسای ادارات بر گزار گردید. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه های ارتباطی مراکز […]

به گزارش صفیر گیلان، به گزارش صفیر گیلان  جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت با حضور مهندس نازک کار مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان و فرماندار و رواسای ادارات بر گزار گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه های ارتباطی مراکز شهرستان ها به مرکز استان باید حداقل چهار خطه باشد افزود : مسیر ملاسرا-شفت در پروژه جاده ارتباطی این شهرستان به زنجان چهارخطه درنظرگرفته شده است.
نازک کار با بیان اینکه راه اتباطی ملاسرا-شفت-زنجان به صورت راه اصلی و در دوفاز طراحی شده است افزود : راه روستایی برای اتصال چندین استان به یکدیگر مناسب نیست .
وی به مشکلات زیست محیطی این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد : موافقت ماده ۲۱۵ که یکی از ملزومات آن مسایل زیست محیطی است در گذشته اخذ شده است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با بیان اینکه دوربین های کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی موثر است افزود : ۱۰۸ نقطه در این استان برای طرح آشکارسازی در اولویت قرار گرفته اند.
وی به سفر اخیر استاندار گیلان به شفت نیز اشاره کرد و افزود : در روکش آسفالت مسیر ملاسرا-شفت در حال پیگیری است .
نازک کار در پایان سخنان خود نیز افزود : تابلوهای ورودی شهرستان شفت در محورهای اصلی طراحی شده است و به زودی نصب خواهد شد.

فرماندار شفت در این جلسه با اشاره به اینکه نگاه به موضوع ترافیک باید کارشناسانه باشد افزود : راه یکی از شاخص های توسعه و از مهمترین زیرساخت های عمرانی و گردشگری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه جلسات شورای ترافیک شفت در بخش های مرکزی و احمدسرگوراب این شهرستان به صورت مداوم برگزار و مصوبات آن پیگیری می شود افزود : جبران عقب ماندگی عمرانی شهرستان نیازمند نگاه موثرمدیران زیربط استانی می باشد .
فرماندار شفت با اشاره به اینکه مجوز ساخت تقاطع غیرهم سطح ملاسرا توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان اخذ شده است افزود : فاز نخست پروژه ملاسرا-شفت-زنجان به طول ۱۲ کیلومتر در حد زیرسازی ۱.۶ کیلومتری باقی مانده است و نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.
وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحران برف شهرستان شفت عملکرد مناسبی داشت افزود : روکش آسفالت ملاسرا-شفت نیازمند بازسازی است.
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات جاده ای این شهرستان مربوط به نامناسب بودن راه های ارتباطی است افزود : فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده ای موثر است.
محسنی در ادامه سخنان خود بر تداوم ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود : مناسب سازی وروشنایی مسیرهای رفت و آمد هیات های مذهبی در ماه محرم توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شفت پیگیری شود.
ایشان همچنین در خصوص نصب دوربین در محور فومن ،شفت سراوان فاصله ۵ کیلومتری که در حوزه این شهرستان قرار دارد رااز مطالبات شهرستان عنوان نمودند.