به گزارش صفیر گیلان، هادی نوری در آیین تجلیل از ایثارگران و نویسندگان استانی حوزه دفاع مقدس  اظهار کرد: ماه محرم، ماه خاصی است که تأثیر کُنه و محتوای آن جهان بشریت را دعوت به آزادگی و آزاده زیستن نموده است. وی با تأکید بر اینکه در عاشورا در کنار حزن و اندوه سید و […]

به گزارش صفیر گیلان، هادی نوری در آیین تجلیل از ایثارگران و نویسندگان استانی حوزه دفاع مقدس  اظهار کرد: ماه محرم، ماه خاصی است که تأثیر کُنه و محتوای آن جهان بشریت را دعوت به آزادگی و آزاده زیستن نموده است.

وی با تأکید بر اینکه در عاشورا در کنار حزن و اندوه سید و سالار شهیدان نهال هدایت بشری به کمال رسیده است، گفت: خاندان نبوت بی‌نیاز از مدح و ثناست لذا، عزای سید و سالار شهیدان جهت مانایی اسوه‌های انسانی برای هدایت بشری، چشم‌نوازی می‌کند.

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان شکل و محتوا در بزرگداشت حماسه عاشورا را به‌صورت موازی باهم مؤثر دانست و افزود: هردو باهم باید مطرح شود تا پیام خود را به نیکی در جامعه بشری نهادینه نماید.

نوری با اشاره به بازگشت شهید مدافع حرم “محسن حججی ” خاطرنشان کرد: صلابت چشمان محسن وقتی‌که اسیر دست انسان‌هایی که بویی از انسانیت نبرده‌اند، همه مردم را متأثر نمود که نشان از بی‌باکی و ایمان راسخ این جوان انقلابی است.

وی با اذعان به اینکه اگر پیامی در عمق وجود مردم ننشیند همه‌گیر نخواهد شد، تصریح کرد: مردم ایران با چنین تصاویر خیره‌کننده‌ای ناآشنا نبوده زیرا شهید حججی بر خواسته از گفتمان دفاع مقدس است که مردم به کرّات شاهد این بزرگی در این گفتمان بوده‌اند.

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ادبیات دفاع مقدس را با گفتمانی مستقل عنوان کرد و افزود: گفتمان دفاع مقدس گفتمانی با عناصر متعدد است که آثار آن را بعد از گذشت زمان در جامعه امروز شاهد هستیم زیرا گفتمان امروز جامعه، همان گفتمان دفاع مقدس است.

نوری با تأکید بر اینکه اصولی ثابت داریم که بر اساس آن؛ این گفتمان‌ها شکل‌گرفته‌اند گفت: گفتمان‌ها بخشی از بدنه اجتماعی را با خود همراه داشته و توانسته ادبیات جنگ دنیا را تغییر دهد.

وی با اذعان به اینکه جامعه همچونان قابلیت دفاع مقدس را در خود پویا نگاه داشته است، گفت: ایران اسلامی پتانسیل همیشگی این گفتمان را در خود نهادینه کرده که در صورت ضرورت آن را به رخ عالم خواهد کشاند، پس ما را از گزینه‌های زیر و روی میز نترسانند که ما همیشه آماده‌ایم.

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تأکید بر اینکه وجود احزاب از پتانسیل خوب برای یک نظام محسوب می‌شوند اظهار کرد: ایران اسلامی جامعه‌ای است با سلایق گوناگون سیاسی اجتماعی اما زمانی که سخن از دفاع از ایران باشد، این مرز پرگوهر با هر بادی نمی‌لرزد زیرا ما زیر چتر رهبری توان مقابله با هر تهدیدی که کیان کشور را خدشه‌دار کند راداریم.

در  این آیین از تعدادی از نویسندگان دفاع مقدس تجلیل شده است./خبرگزاری فارس