بازی مار پله «بنیاد برکت» با کودکان در مدارس مناطق محروم گیلان - صفیر گیلان | صفیر گیلان
بازی مار پله «بنیاد برکت» با کودکان در مدارس مناطق محروم گیلان
عکاس : زلیخا صفری راسته کناری | شناسه خبر : 43213 | تاریخ انتشار : 25 بهمن 1399 - 22:43 | 172 بازدید

اختصاصی/صفیر گیلان؛دانش آموزان مناطق محروم روستایی گیلانی از این به بعد می توانند چندین بازی سنتی و قدیمی را در حیاط مدرسه اجرا کنند.

حیاط مدارس افتتاح شده در دهه فجر امسال توسط بنیاد برکت و اداره کل نوسازی گیلان در روستای رودپیش فومن تالش و صومعه سرا در مقاطع مختلف تبدیل به زمین بازی های قدیمی و سنتی شده است. در کف حیاط چند نوع بازی خاطره انگیز مانند مار و پله و لی لی و زمین فوتبال با بهترین چمن مصنوعی و …. ترسیم شده است تا دختران و پسران در زنگ های تفریح، دقایق شادی را سپری کنند.

این بازی ها در کنار تفریح، سرگرمی و جنب و جوش فیزیکی، زمینه ساز یادگیری بعضی از مفاهیم اولیه ریاضی مانند شمارش و شناخت اعداد هم هستند.

اشکال ترسیم شده در حیاط مدرسه به گونه ای طراحی شده اند که تعداد زیادی از بازیهای فکری مناسب گروه سنی م را در بر می گیرند. البته امروز باطر شیوع کرونا و رعایت پرتوکل بهداشتی دانش آموزان به رقم محدود بودن در مدت زمان کوتاهی که از افتتاح و سخنرانی مسئولان می گذشت بازی با شکل ها را در حیاط مدرسه تجربه و استقبال بسیار خوبی از آن کرده اند.

همه ما وقتی کوچک بودیم مار و پله بازی می‌کردیم. می‌تونی تصور کنی توی زندگی واقعی دوباره داری به این بازی ادامه می‌دی! فکر نمی‌کنی که زندگی واقعی هم یه جور مار و پله هست؟

ثبت دیدگاه
گالری تصاویر مشابه