به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پلیس راهور گیلان  در حاشیه اجرای برنامه «عابریار ترافیک» در میدان شهید انصاری رشت نیز با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد تعداد متوفیان سال گذشته عابر پیاده بوده اند گفت: این آمار در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از یک روند رو به رشدی برخوردار […]

به گزارش صفیر گیلان؛رئیس پلیس راهور گیلان  در حاشیه اجرای برنامه «عابریار ترافیک» در میدان شهید انصاری رشت نیز با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد تعداد متوفیان سال گذشته عابر پیاده بوده اند گفت: این آمار در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از یک روند رو به رشدی برخوردار بوده است.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح «عابریار ترافیک» برای آموزش عابران پیاده و فرهنگ‌سازی بهتر در دستور کار قرار گرفت ابراز داشت: این طرح امروز در میدان شهید انصاری رشت اجرا شد که شاهد تأثیرات مثبتی هم بودیم.

سرهنگ محمدی با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی ترافیک تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از خودروها به حقوق عابرین پیاده توجه چندانی نداشته و با سرعت از گذرگاه عابرین پیاده عبور می کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح تقدم عبور با عابر در خط عابر پیاده است و در هنگام چراغ سبز برای عبور خودروها عابرین را تشویق به ایست خواهیم کرد.

پلیس راهور گیلان با تاکید بر ضرورت تجهیز تقاطع های سطح شهر به چراغ های هوشمند، یادآور شد: زمانی می‌توانیم موفق باشیم که تقاطع و زیرساخت‌ها مجهز باشند و گذرگاه‌های عابران پیاده به درستی جانمایی شده باشند تا عابران از این گذرگاه‌ها عبور کرده و به سمت دیگری نروند.

سرهنگ محمدی اذعان داشت: مردم شهر رشت با فرهنگ ترین مردم کشور هستند و خوشبختانه در تمامی برنامه های نمادین در راستای فرهنگ سازی زودتر از دیگر شهرها جواب گرفته ایم.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه در شهر رشت حتی یک چراغ هوشمند هم در تقاطع‌ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: شهرهای کوچکتر از رشت بسیار مجهزتر هستند و وجود چراغ عابر پیاده بسیار الزامی است.

وی با بیان اینکه ما باید به همه اقشار جامعه از جمله افراد مسن و حتی کسانی که با ویلچر در سطح رشت تردد می‌کنند توجه کنیم تصریح کرد: بنابراین پل‌های مکانیزه باید به صورت شبانه‌روزی در شهر فعال باشند و آسانسور آنها هم نباید غیرفعال باشد.