به گزارش صفیر گیلان؛حسن آقاجانی شهردار ماسوله در جلسه ستاد بزرگداشت یادواره شهدای شهرک تاریخی ماسوله و دو شهید گمنام که در دفتر شهرداری شهرک تاریخی ماسوله برگزار شد با اشاره به همراهی و همکاری اعضای شورای این شهر در همه امور اعم از عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛حسن آقاجانی شهردار ماسوله در جلسه ستاد بزرگداشت یادواره شهدای شهرک تاریخی ماسوله و دو شهید گمنام که در دفتر شهرداری شهرک تاریخی ماسوله برگزار شد با اشاره به همراهی و همکاری اعضای شورای این شهر در همه امور اعم از عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری و شورای شهر ماسوله حل مشکلات این شهرک تاریخی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران است.

آقاجانی به برگزاری یادواره شهدای شهرک تاریخی ماسوله و دو شهید گمنام در این شهر، افزود: آمادگی لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم وجود دارد.

وی با بیان اینکه عزت، اقتدار و امنیت موجود در جامعه اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: امروز شرایط جامعه به گونه ای است که باید با حفظ وحدت و اتحاد در برابر مشکلات همانند زمان انقلاب و جنگ تحمیلی ایستادگی کرده و از این شرایط نیز گذر کنیم.

شهردار ماسوله با اشاره به وجود پتانسیل و ظرفیت های بسیار در کشور در همه حوزه ها و بخش ها، خاطرنشان کرد: اگر امروز نتوانسته ایم از این امکانات و پتانسیل های به نحو احسن استفاده شود مسئولان باید در عملکرد خود بازنگری کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرک تاریخی ماسوله جدای از شهرستان فومن و حتی استان گیلان بوده و این شهرک دارای شهرتی ملی و بین المللی است، تصریح کرد: حضور شهدای گمنام در این شهرک به ارزش های معنوی و دینی آن اضافه کرده است.

آقاجانی با اشاره به اینکه در گذشته اقداماتی برای ساماندهی قبور این شهدا انجام شده است، ادامه داد: البته اشکالاتی در زمینه نوع طراحی و ساخت المان مزار این شهدا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص شهرک تاریخی ماسوله اجرای پروژه ها و طرح ها هزینه و اعتبارات زیادی نیاز دارد، افزود: متاسفانه برای اجرای این پروژه اعتبارات لازم در سال گذشته دیده نشده است.

به گفته این مسئول یکی از پیشنهادات شهرداری برای ساخت یادمان شهدای گمنام ماسوله همکاری میراث فرهنگی و سپاه ناحیه شهرستان است تا بتوانیم با طراحی یادمان شهدای گمنام شهرک تاریخی ماسوله ساخته شود.

وی با بیان اینکه یادمان فعلی شهدای گمنام ماسوله در خور شأن مقام و جایگاه آنها نیست، گفت: در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات مناسب از ۳ درصد نفت و گاز یادمانی زیباتر متناسب با سابقه تاریخی شهرک ماسوله طراحی و ساخته شود.