به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با هفته دولت در شهرستان ماسال و با حضور مهندس جواد عامر فرماندار و مسئولان  از  ۱۳۸ طرح اشتغالزایی مددجویان،بیش از ۱۷ کیلومتر آسفالت معابر روستایی و طرح توسعه کارخانه شالیکوبی وشمه سرا رونمایی و به بهرهبرداری رسید. صبح امروز و با حضور فرماندار و روئسای ادارات شهرستان ماسال، از ۱۳۸ […]

به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با هفته دولت در شهرستان ماسال و با حضور مهندس جواد عامر فرماندار و مسئولان  از  ۱۳۸ طرح اشتغالزایی مددجویان،بیش از ۱۷ کیلومتر آسفالت معابر روستایی و طرح توسعه کارخانه شالیکوبی وشمه سرا رونمایی و به بهرهبرداری رسید.

صبح امروز و با حضور فرماندار و روئسای ادارات شهرستان ماسال، از ۱۳۸ طرح اشتغالزایی مددجویان دو بخش مرکزی و شاندرمن شهرستان ماسال رو نمایی شد.

این مددجویان در قالب دو بخش کمیته امداد و اداره بهزیستی وام های خود اشتغالی دریافت کرده و به ایجاد کسب و کار مشغول شده اند.
کمیته امداد امام خمینی شهرستان به طور کلی در سال ۹۶ بیش از ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت نموده  که ۳۰ میلیارد ریال از آن تا پیش از دهه فجر سال گذشته و نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال آن پس از آن به متقاضیان پرداخت کرده است.
اداره بهزیستی شهرستان نیز در سال ۹۶ بیش از هشت میلیارد و نهصد و هفتاد  میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان قرار داده است.

بیش از ۱۷ کیلومتر آسفالت معابر روستایی در ماسال افتتاح شد

با حضور مسئولان ماسال و به مناسبت هفته دولت از آسفالت چند روستای این شهرستان رونمایی شد.

روستاهای لیپا، ویرمیه، گیله سرا، آهک لان، طبق سر، گامیشبان، وشمه سرا، مهدی خان محله، توت نسا و سراکه از بخش مرکزی و روستاهای معاف، شیخ نشین، سیاه دوله و قران از بخش شاندرمن از جمله این پروژه ها بوده اند که به صورت نمادین از آسفالت روستای معاف شاندرمن رونمایی شد.

اجرای این آسفالتها به کوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداری ها و دهیاریهای روستاها و از محل دریافت قیر رایگان دولتی انجام شده و طول این آسفالت ها به طور کلی ۱۷/۵ کیلومتر بوده و در مجموع ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن صرف شده است.

از طرح توسعه و تجهیز کارخانه شالیکوبی وشمه سرا رونمایی شد

در پنجمین روز هفته دولت و با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان ماسال از طرح توسعه و تجهیز کارخانه شالیکوبی در روستای وشمه سرای ماسال رونمایی شد.

در شهرستان ماسال ۳۸ واحد شالیکوبی وجود دارد  که ۶ واحد از آنها را در قالب طرح کارا برای دریافت تسهیلات در زمینه توسعه  معرفه شده اند و مراحل پرداخت تسهیلات به این واحدها در حال انجام است.
مبلغ کل تسهیلات برای این ۶ واحد، ۴ میلیار تومان  بود که ۲۲ نفر اشتغال مستقیم  و ۸ نفر اشتغال غیر مستقیم به همراه خواهد داشت.

طرح توسعه و تجهیز کارخانه شالیکوبی فرجی واقع در روستای وشمه سرا با اعتباری ۱۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته که ۱۰ میلیارد آن از طریق آورده شخصی و ۷ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات تامین اعتبار خواهد شد..

طرح توسعه این شالیکوبی ۷ نفر اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.