به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ویژه مراسم سالروز سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: سید جلال‌الدین اشرف هیچ‌گاه در برابر زیاده‌خواهی و ظلم گویی استکبار نرمش نشان نداد. وی امامزادگان را منشأ خیروبرکت دانست و افزود: وجود امامزادگان در استان گیلان موجب شده تا […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ویژه مراسم سالروز سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: سید جلال‌الدین اشرف هیچ‌گاه در برابر زیاده‌خواهی و ظلم گویی استکبار نرمش نشان نداد.
وی امامزادگان را منشأ خیروبرکت دانست و افزود: وجود امامزادگان در استان گیلان موجب شده تا ابا و اجداد ما بر سر سفره دین مبین اسلام بنشینند و سیر کمال و تکریم را سپری کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بر ضرورت تکریم امامزادگان تأکید کرد و گفت: امامزادگان واجب‌التعظیم واسطه فیض ائمه و امام زمان هستند و باید در نزد مردم عزیز شمرده شوند.
علیزاده با بیان اینکه رهبری تأکید فراوانی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی دارند خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و محل رفع امور فرهنگی و دینی مردم است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی حضور در بقاع متبرکه گرفتن فیض از فرزند و نسل بلافصل ائمه است تصریح کرد: تکریم امامزادگان تکریم اسلام، ائمه و شعائر الهی است و هرکسی شعائر الهی را تعظیم و تکریم کند ارادت قلبی خود را بروز و ظهور داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به عزت برگرفته‌شده از سید جلال‌الدین اشرف بیان کرد: سید جلال بدین اشرف از فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام هستند و به‌نوعی امام رضای (ع) گیلان به شمار می‌روند.
علیزاده با تأکید بر تکریم مبلغین گفت: همه امام زادگان واجب‌التعظیم مبلغ بودند و مردم را به شریعت اسلام و محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام دعوت می‌کردند و باید اکنون موردتکریم همگان قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه امروزه تدین خود را مدیون امامزادگان هستیم افزود: وجود امامزادگانی ازجمله سید جلال‌الدین اشرف و سایر امام زادگان موجب شده‌اند تا گیلان از دین اسلام بهره‌مند شوند و سبک زندگی مردم اسلامی و قرآنی شود‌.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امامزادگان را از شهدا برشمرد و بیان کرد: امامزادگان برای اینکه دین ما بماند از جان و مال خود گذشتند و اکنون مورد لطف خدا و ملجأ مردم قرارگرفته‌اند.
علیزاده با بیان اینکه استکبارستیزی در متن رفتار ائمه و دستور نبوی و علوی است خاطرنشان کرد: طبق تعابیر دینی باید در مقابل ظلم ایستاد و از نرمش ذلیلانه به جد پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه عزت و جلال درگرو اطاعت از خداوند است اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای عزت را در خدمت استکبار و جریان ظلم می‌دانند درحالی‌که طبق تعابیر دینی هرگز مورد ترحم و عزت قرار نخواهند گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بابیان اینکه سید جلال‌الدین اشرف در مقابل خلفای عباسی مقاومت کرد تصریح کرد: سید جلال‌الدین اشرف هیچ‌گاه در برابر زیاده‌خواهی و ظلم گویی استکبار نرمش نشان نداد و با همکاری مردم گیل و دیلم مذهب شیعه را در این سامان ترویج کرد.
علیزاده دلیل مقاومت رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار را درس گیری از مقاومت ائمه و امامزادگان دانست و گفت: جریان مقاومت و رهبری اکنون به پشتوانه مقاومت نهفته در اسلام و سیره عملی ائمه و امامزادگان در مقابل کفر و ظلم مانده است و در نزد خدا و ملت‌های مسلمان عزیز شده‌اند.