به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛ صبح امروز(یکشنبه) در اولین روز از هفته دولت، با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت ؛ پروژه های افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای بخش شمالی شهر رشت و نیز شهرستان آستانه اشرفیه بصورت همزمان افتتاح شد. پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛ صبح امروز(یکشنبه) در اولین روز از هفته دولت، با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت ؛ پروژه های افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای بخش شمالی شهر رشت و نیز شهرستان آستانه اشرفیه بصورت همزمان افتتاح شد.

پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی از ۳۰مگاولت آمپر به۴۰ مگاولت آمپر با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید که اجرای آن با اعتباری افزون بر ۹میلیارد و هشتصد و چهل میلیون تومان صورت گرفت.

همچنین اجرای پروژه ملی و زیرساختی افزایش ظرفیت ترانسفورماتور های پست برق آستانه اشرفیه که بصورت تصویری با پروژه افزایش ظرفیت پست رشت شمالی مورد بهره برداری قرار گرفت ، از ۶۰ مگاولت آمپر به ۸۰مگاولت آمپر ارتقا پیدا کرد .

پروژه افزایش ۳۳ درصدی ظرفیت پست آستانه اشرفیه در راستای شناسایی امکان‌سنجی و ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره وری اقتصادی انجام شد و افزون بر سیزده میلیارد و ۷۹۰میلیون تومان اعتبار را به خود اختصاص داد.

افزایش ظرفیت این دو پست با استفاده صدردصدی تجهیزات ساخت ایران و توسط پیمانکار بومی از ابتدای سالجاری آغاز و بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین شد.

دکتر زارع در حاشیه بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های وزارت نیرو در امر توسعه و آبادانی کشور اظهار داشت : حلاوت افتتاح پروژه هایی که بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه استان را به همراه دارد برای خدمتگزاران دوچندان است، بویژه پروژه هایی که می‌تواند در راستای جهش تولید و شکوفایی استان نقش‌آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در تابستان امسال با حداقل خاموشی ها در استان مواجه بودیم که این امر در نتیجه تلاش های صورت گرفته و افزایش ظرفیت پست ها در نقاط مختلف گیلان است.

وی با اشاره به اعتبار افزون بر ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های افزایش ظرفیت پست برق دو شهرستان رشت و آستانه اشرفیه ، گفت: انجام این پروژه ها هم در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی و هم رفع دغدغه های مردم از افت فشار و ولتاژ است و پایداری برق مشترکان تجاری و خانگی را هم محقق می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه افزایش ظرفیت دو ترانسفورماتور پست شهرستان های یادشده رشت در فرصت کوتاهی به انجام رسید ، تصریح کرد: انجام این نوع از فعالیت های توسعه ای در استان استمرار خواهد داشت و تا پایان سال حدود ۱۵۰میلیارد تومان پروژه در حوزه برق منطقه ای استان اجرایی و بخش اعظم آن طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

IMG_3202

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان در این مراسم اظهار کرد: پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی از ۳۰×۱ مگاولت آمپر به ۴۰×۱ مگاولت آمپر در برق منطقه‌ای گیلان به بهره برداری رسید.

بهمن داراب زاده افزود: در اجرای این پروژه، با جایگزینی یک دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر با یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در محل پست، ظرفیت توان الکتریکی در این پست به میزان ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست آستانه از ۳۰×۲ مگاولت آمپر به ۴۰×۲ مگاولت آمپر نیز به بهره برداری رسید، گفت: این طرح‌ها با اعتباری حدود ۲۰۶ میلیارد ریال و با استفاده صد درصدی از تجهیزات ساخت داخل اجرا شده‌اند

همچنین در اولین روز از هفته دولت یک واحد تولیدی که در زمینه تولید تیوپ پلاستیکی ،انواع درپوش و سرپوش ، فنرپیچی، پمپ دستی اسپری مایعات و پمپ دستی غلیظ پاش فعالیت می کند ، با حضور استاندار گیلان در شهر صنعتی رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه بعنوان پروژه خودکفایی تولید شیر اسپری در ایران ، با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی به اجرا رسیده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۵نفر را فراهم کرد.

 

گفتنی است در هفته دولت سال جاری یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. این میزان اعتبار نسبت به سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.

از مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت امسال یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

 توزیع برق توزیع برق

IMG_3218 IMG_3205 IMG_3234_0 IMG_3202 IMG_3244 IMG_3211 IMG_3257