به گزارش صفیر گیلان؛ میرشمس مؤمنی‌زاده در جلسه ستاد بحران شهرستان رشت اظهار داشت:‌ رشت از جمله شهرستان‌های حادثه‌خیز گیلان است و مقتضی ست آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصول بارشی وجود داشته باشد. وی با اشاره به لزوم وجود آمادگی کامل نیروهای انسانی و عوامل اجرایی در زمان بحران، تاکید کرد: […]

به گزارش صفیر گیلان؛ میرشمس مؤمنی‌زاده در جلسه ستاد بحران شهرستان رشت اظهار داشت:‌ رشت از جمله شهرستان‌های حادثه‌خیز گیلان است و مقتضی ست آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصول بارشی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم وجود آمادگی کامل نیروهای انسانی و عوامل اجرایی در زمان بحران، تاکید کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات لازم برای مواجهه با بحران های احتمالی شناسایی و‌ تعمیر و نگهداری لازم صورت گیرد و آمادگی کامل بین دستگاه های اجرایی شهرستان برای مدیریت بحران وجود داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه در ۶ ماهه پیش رو به طور طبیعی شاهد بارش های مختلف در سطح شهرستان هستیم، تصریح کرد: اولویت اصلی در هنگام بروز بحران ها، حفظ جان و مال مردم است و به طبع ما وظیفه داریم در این خصوص اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کنیم.
دکتر مومنی زاده خاطرنشان کرد: از مدیران اجرایی شهرستان انتظار می رود در هنگام بروز حوادث احتمالی علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، شرایط روانی جامعه را با حضور در بین مردم، بهبود ببخشند.
وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به وضعیت لایروبی شبکه های فاضلاب، رودخانه ها و انهار و هرس درختان، تصریح کرد: تخریب حاشیه رودخانه ها خسارات قابل ملاحظه ای را متوجه تاسیسات، زیرساخت ها و شبکه های برق در مواقع بروز بحران سیلاب می کند و ضرورت دارد در این خصوص‌ دقت نظر بیشتری صورت گیرد.
فرماندار شهرستان رشت همچنین با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات شهرستان رشت به تفکیک بخش های ۶گانه، افزود: بانک اطلاعات شامل رقم نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات بخش دولتی و خصوصی در سطح شهرستان تهیه و به روز شود.
دکتر مومنی زاده در پایان سخنانش با اشاره به تامین سوخت ماشین آلات و مصرفی مردم در مواقع بروز بحران، تاکید کرد: پیش بینی لازم برای بهره گیری از ظرفیت مساجد و فضاهای آموزشی و کنترل مایحتاح عمومی در مواقع بحرانی صورت گیرد.