به گزارش  صفیر گیلان، معاون اول رییس جمهور که ساعاتی  پیش با استقبال استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات ارشد محلی از طریق فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت وارد استان گیلان شد.ه بود در  بازدید از مناطق گیلان وارد شهرستان منجیل شد. دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان […]

به گزارش  صفیر گیلان، معاون اول رییس جمهور که ساعاتی  پیش با استقبال استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات ارشد محلی از طریق فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت وارد استان گیلان شد.ه بود در  بازدید از مناطق گیلان وارد شهرستان منجیل شد.

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان گیلان، با حضور در شهرستان منجیل از نزدیک روند ساخت راه آهن قزوین ـ رشت را مورد بازدید قرار داد و در جریان جزئیات فنی و برنامه ی زمان بندی برای اتمام این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان معاون اول رییس جمهور را همراهی می کردند.

محور راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا به طول ۳۸۸ کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال ـ جنوب را تسهیل می نماید که از شهرستان قزوین آغاز و پس از عبور از شهرستان های لوشان، منجیل، رشت و بندر انزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که در حال حاضر محور قزوین ـ رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر و یک قطعه از رشت ـ انزلی به طول ۱۷ کیلومتر و محدوده ی آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی به طول ۳ کیلومتر اجرا شده است.
پروژه ی راه آهن قزوین ـ رشت به علت عبور از رشته کوه البرز، دریاچه ی سد سفید رود و قطع عرضی چندین باره آزاد راه قزوین ـ رشت دارای سازه های خاص و منحصر به فرد است و تا پایان سال ۹۲ پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۲ درصد بود و در دولت تدبیر و امید و با توجه به اولویت اجرای پروژه های ریلی، در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۴ درصد است.

افتتاح و بازدید طرح‌های عمرانی و شرکت در جلسه شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی از  جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه اسحاق جهانگیری به استان گیلان است.