به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛فاضل فاضل نیای فومنیدر آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: امروز شنبه ۱۵ شهریور و با حضور دانش آموزان بصورت محدود، بازگشایی مدارس در ۱۷۱ واحد آموزشی شهرستان را خواهیم داشت و آموزش با حضور کلیه همکاران، عوامل اجرایی و معلمان ، برای دانش آموزان آغاز خواهد شد. […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛فاضل فاضل نیای فومنیدر آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: امروز شنبه ۱۵ شهریور و با حضور دانش آموزان بصورت محدود، بازگشایی مدارس در ۱۷۱ واحد آموزشی شهرستان را خواهیم داشت و آموزش با حضور کلیه همکاران، عوامل اجرایی و معلمان ، برای دانش آموزان آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش فومن افزود: در آستانه ۱۵ شهریور و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم. همیشه آغاز سال تحصیلی یک رویداد بزرگ فرهنگی است و همه خانواده‌ها، جریان زندگی متفاوتی را تجربه می‌کنند امیدوارم امسال هم با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد سال تحصیلی را به‌خوبی آغاز کنیم و آموزش باکیفیت ارائه شود.

فاضل نیا

فاضل نیای فومنی در ادامه با اشاره به اینکه هیچگونه اصرار و تاکیدی مبنی بر حضور دانش آموزان در مدارس نخواهد بود، گفت: آموزش در مدارس روستایی و کم جمعیت به صورت کاملا حضوری و در مدارس شهری با رعایت فاصله گذاری،  زوج و فرد، گروه بندی و تلفیقی(حضوری و مجازی) صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری که در جلسه مدیران و روسای ادارات با عنوان اینکه معلمان به تمام معنی افسران سپاه پیشرفت کشور هستنداشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش فومن ضمن تقدیر از زحمات مدیران ، عوامل اجرایی و معلمان مدارس، گفت: با توجه به شناختی که از همکاران خوبم دارم امیدوارم در سال تحصیلی جدید با توجه به همه مشکلات، با همکاری همه شما بتوانیم سال خوبی را داشته باشیم.

وی در ادامه به رعایت نکات بهداشتی در مدارس اشاره کرد وگفت: استفاده از ماسک برای همه عوامل اجرایی، معلمان و دانش آموزان در مدراس اجباری خواهد بود.

فاض فاضل نیای فومنی افزود: اصل سلامت دانش‌آموزان است و حداکثر مراقبت را در مدارس اعمال خواهیم کرد، مدارس آماده شدند و مطابق دستورالعمل‌های اعلام شده اقدام خواهند کرد . سعی می‌کنیم در محیط مدرسه محیط سالمی را در اختیار دانش‌آموزان  قرار دهیم و خانواده‌ها باید ما را در این مسیر همراهی کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنگ آغازین در ۱۷۱ واحد آموزشی، روز شنبه ۱۵ شهریور ماه نواخته خواهد شد، گفت: همزمان با سراسر کشور آئین زنگ بازگشایی مدارس به صورت نمادین در دبیرستان دوره اول نمونه دولتی و شبانه روزی امام رضا(ع) نواخنه خواهد شد.

وی در پایان از نماینده شهرستان، فرماندار و همه روسای ادارات و نهادها که در آستانه بازگشایی مدارس همچنان همیار و همراه آموزش و پرورش شهرستان خواهند بود تشکر کرد

گفتنی است جلسه مدیران مدارس با حضور ۸۷ نفر از مدیران شهرستان در سامانه شاد به صورت زنده از مرکز استودیو تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه برگزار شد.