اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز  چهارشنبه در حاشیه الحاق ۱۱دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی نیازمند ایجاد ۳۱ پایگاه دیگر است، اظهار کرد: برای هر یک از این آمبولانس‌ها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عوارض گمرکی هزینه شده […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز  چهارشنبه در حاشیه الحاق ۱۱دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی نیازمند ایجاد ۳۱ پایگاه دیگر است، اظهار کرد: برای هر یک از این آمبولانس‌ها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عوارض گمرکی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ۱۱ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات بهتر به ویژه در مناطق صعب‌العبور ملحق شدو پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم در سال آینده شاهد تحقق افزایش ایتن ناوگان سلامت باشیم.

ارسلان سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ پایگاه اورژانس در استان گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۲۵ پایگاه شهری و ۳۷ پایگاه جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان برای خرید این تعداد آمبولانس ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است، تصریح کرد: از این آمبولانس‌ها در شهرهای آستارا، تالش، هشت پر، رضوانشهر، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، شفت و شهر رشت استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن بسیاری از روستاهای شهرستان‌های رودبار، رودسر و شفت و فومن در مناطق صعب‌العبور، اضافه شدن این تعداد دستگاه آمبولانس جدید دو دیفرانسیل بسیار مهم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در سال آینده نیز ۱۵ دستگاه آمبولانس جدید نیز به ناوگان اورژانس گیلان اضافه شود، گفت: ارائه خدمات در حوزه درمانی به تجهیز و نوسازی زیرساخت‌ها و امکانات بستگی دارد.

 

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال ۴۸ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شده است، ادامه داد: در حال حاضر آمبولانس‌های اورژانس گیلان به ۱۳۸ دستگاه رسیده است.

دکتر سالاری از استقرار دستگاه های جدید آمبولانس، در شهرهای رشت، آستارا، تالش، هشتپر، رضوانشهر، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، رودسر و شفت  خبر داد و  ابراز امیدواری کرد در سال آینده با افزوده شدن  ۱۵ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان، شاخص های خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت  استان بهبود یابد.

اورژانس علوم پزشکی اورژانس گیلان+علوم پزشکی