به گزارش صفیر گیلان؛ پیش از ظهر امروز اجلاس استانی نماز با حضور دکتر سالاری،نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه نماز برگزار شد. رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یکی از نهادهای تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری است گفت: ستاد اقامه […]

به گزارش صفیر گیلان؛ پیش از ظهر امروز اجلاس استانی نماز با حضور دکتر سالاری،نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه نماز برگزار شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یکی از نهادهای تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری است گفت: ستاد اقامه نماز گیلان در سال ۷۲ با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز آغاز به کار  و فعالیت ستاد اقامه نماز در سه بخش فرهنگی، آموزشی و نظارتی دنبال می‌شود.

ستاد نماز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوطالب حجازی با بیان اینکه در سطح تمامی ادارات کل استان نماز جماعت اقامه می‌شود تصریح کرد: طی امسال از ۱۰ اداره کل استان که در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز تلاش کردند تقدیر شده است.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ نماز با مصوبات دولت و نهادهای انقلابی در استان گفت: بر مبنای توافق‌نامه‌ها و مصوبات اقامه نماز با نهادهای مختلف این ستاد در مدارس، کارخانه‌ها، ادارات و سایر نهادها ترویج و نظارت می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه گیلان نماز جماعت اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: علاوه بر اقامه نماز در مدارس و ادارات، تالیف بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در حوزه نماز و ساخت هزاران مسجد بین‌راهی و حتی جشن تکلیف برای دختران و پسران توسط ستاد اقامه نماز استان انجام‌شده است.

وی تاسیس مرکز نماز که شیوه‌های دعوت به نماز را تسهیل می‌کند، از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز در کشورخواند و گفت: دستگاه اجرایی گیلان تحت نظارت و پوشش ستاد اقامه نماز هستند، اضافه کرد: در بخش نظارتی هم سال گذشته ۱۰ دستگاه اجرایی در استان موفق به کسب رتبه ویژه، ۱۵ دستگاه اجرایی موفق به رتبه شایسته تقدیر، تعدادی از دستگاه‌ها هم رتبه قابل قبولی کسب کردند.

*مفاهیم دین و نماز لازمه انسان و بزرگ‌ترین پاسخ به نیازهای درونی انسان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان هم در ادامه با اشاره به خصایص لازم برای ترویج و مهارت ترویج نماز اظهار کرد:مفاهیم دین و نماز لازمه انسان و بزرگ‌ترین پاسخ به نیازهای درونی انسان است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به خصیصه قدردانی و تشکر در انسان افزود: انسان در برابر کسی که از آن خدمت گرفته پیوسته تلاش می‌کند تا جبران خدمت کند و نماز وسیله قدردانی از نعمات خداوند است.

وی با اشاره به اینکه تنها با ذکر خدا و اقامه نماز آرامش در وجود انسان نهادینه می‌شود گفت: خداوند متعال قدرت را از آن‌کسانی می‌داند که نماز را در کنار خود داشته باشند.

در پایان این مراسم از هفت نفر از فعالان ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.