تثبیت و حفظ برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت برای چهار سال آینده

  پرینت
تثبیت و حفظ برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت برای چهار سال آینده
شناسه خبر : 39148 | تاریخ انتشار : 26 شهریور 1399 - 12:20 | 5771 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سومین نشست هم اندیشی شهر خلاق خوراک با موضوع” برندسازی شهری و توسعه شهر خلاق” در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان،تنوع غذایی گیلان بر اساس برخی نوشته ها بر اساس کتاب سفره گیلانی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ خوراک است .فسنجان،شیرین خورش، ماهی ملاته ، کولی غورابیج،چغرتمه ، کاله کباب ، کپور آبه ، باقلا قاتق ، میرزا قاسمی ، ترش تره ، سیرقلیه ، کباب ترش، اناربیج ، واویشکا ، شش انداز، ترش آش ، گمج کباب،شیفت خالی و…..
علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت تثبیت برند شهر خلاق اظهار کرد: کسب برند شهر خلاق خوراک اقدام مهم و بزرگی بود و اما حفظ و تثبیت برند از کسب عنوان برند سخت تر است.

وی افزود: باید برای حفظ برند شهر خلاق گزارش ۴ ساله ارائه داد و همچنین سه شهر خلاق در یونسکو نیز گزارش عملکرد را تایید کنند.

قانع با اشاره به اینکه برای تثبیت برند شهر خلاق به اعتمادسازی عمومی نیاز داشتیم مطرح کرد: متاسفانه در فضای عمومی جامعه مطرح شده بود شهر خلاق هزینه مازاد برای مدیریت شهری ایجاد می کند و این موضوع بارها از تریبون های رسمی بازنشر شده بود.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت تصریح کرد: در راستای تثبیت برند شهر خلاق جلسات متعددی را در فاصله پنج الی شش ماه با کارگزاران تاثیرگذار برگزار کردیم و همچنین رویدادها و جشنواره های متعدد برگزار گردید.

وی ادامه داد: برای نخستین بار خبر برگزاری جشنواره کدو در سایت یونسکو منتشر گردید که نقطه عطفی برای برند شهر خلاق خوراک بود.

قانع با اشاره به اینکه برای اولین بار در هفته رشت پلاک کوبی شهر خلاق خوراک شناسی انجام شد بیان کرد: برنامه های متعددی در هفته رشت پیش از شهادت حاج قاسم سلیمانی نظیر جشنواره “گاری کباب رشتی و می رشت خوشمزه غذا” برگزار شد که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت عنوان داشت: برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش عملکرد مبنی بر موضوعات درخواستی یونسکو ارائه می شد.

قانع با اشاره به اینکه گزارش تمامی موضوعات و اقدامات انجام شده در حوزه شهر خلاق خوراک به یونسکو ارسال گردید گفت: حدود ۱۵ الی ۲۰ گزارش شهرهای خلاق دنیا مطالعه و ترجمه گردید.

وی از تثبیت و حفظ برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت در یونسکو خبر داد و گفت: خوشبختانه مدیران شهری سه شهر خلاق شوند چین،مریدای مکزیک و سن آنتونیوی تگزاس پس از ارزیابی گزارش چهارساله شهر خلاق خوراک شناسی رشت آن را با درجه ارزیابی خوب پذیرفتند و بنابراین برند شهر خلاق خوراک رشت برای چهارسال آینده حفظ و تثبیت شد.

قانع همچنین مشارکت در برنامه های جهانی و سالانه شهرهای خلاق خوراک را جزو تعهدات شهر خلاق خوراک رشت عنوان کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا نشست های شهرهای خلاق به صورت وبینار برگزار می شود.

مدیر برنامه های شهر یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت همچنین مراوده با سایر شهرهای خلاق را از برنامه های آتی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم از ظرفیت صنایع خلاق و شرکت های دانش بنیان برای برندسازی بهره مند شویم.

قانع با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و بسترسازی برند شهر خلاق اظهار کرد: برند شهر خلاق می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا کند و از ظرفیت شهر خلاق برای رونق اقتصاد شهر بهره برد.

قانع با اشاره به اینکه نباید به شهر خلاق خوراک تنها به عنوان یک واحد در مجموعه شهرداری نگاه کنیم گفت: برند شهر خلاق می تواند نقش مهمی در رشد توسعه شهری ایفا کند.

در ادامه جلسه پنل گفت و گو پیرامون مبحث برندسازی شهری و توسعه شهر خلاق با حضور دکتر فاطمه صابری و عرفان فکری از فعالان حوزه گردشگری برگزار گردید.

در این جلسه محمد حسن عاقل منش و فاطمه شیرزاد از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز حضور داشتند.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.