به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی گیلان به شعار امسال با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تنها راه برون رفت از تحریم‌های ظالمانه توجه به توان و ظرفیت‌های داخلی عنوان کرده اند. وی […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی گیلان به شعار امسال با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تنها راه برون رفت از تحریم‌های ظالمانه توجه به توان و ظرفیت‌های داخلی عنوان کرده اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه «جهش تولید» را می‌توان با سرمایه اندک اما با یک مدیریت جهادی محقق کرد، افزود: در این روزها و با شیوع ویروس کرونا و پای کار آمدن مجموعه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مساجد و گروه‌های جهادی مصداق عینی این موضوع را مشاهده کرده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه یکی از موارد مهم در راستای جهش تولید شناسایی بازار برای محصولات تولید شده است، گفت: وجود بازار ۴۰۰ میلیونی در کشورهای همسایه می‌تواند فرصتی مناسب برای تولیدات داخلی فراهم کند که مسئولان باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جذب این بازارها می‌تواند زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند، تصریح کرد: بازار کشورهای مسلمان نیز یکی دیگر از فرصت‌هایی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد همانند عراق که در ایام اربعین از حضور تولیدات ایرانی استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه بر ضرورت توجه دولت به کارگاه‌های کوچک تولیدی تأکید کرد و ادامه داد: دولت با حمایت خود از این کارگاه‌ها می‌تواند زمینه تولید بسیاری از اقلام به ویژه اقلام بهداشتی در این زمان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه رونق تولید و تبدیل آن به جهش در این حوزه زمینه استقلال اقتصادی را فراهم می‌کند، گفت: رونق و جهش تولید داخلی سبب می‌شود تا ابزارهای تسلط استکبار جهانی را بر اقتصاد کشور از بین برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بهبود معیشت مردم یکی دیگر از مزایای وجود استقلال در حوزه اقتصادی، تصریح کرد: تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت توجه به اقتصاد برای ملت ایران نجات بخش بوده که در مرحله نخست باید در این زمینه تمدن سازی انجام شود.

وی ساختن تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی قبل از ظهور امام زمان (عج) برشمرد و گفت: در این مسیر یکی از مهمترین مؤلفه‌های رسیدن به استقلال اقتصادی است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه «جهش تولید» امری نجات بخش برای جامعه است، اظهار کرد: این موضوع آثار مؤثری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور دارد و خروج کشور از اقتصاد تک محصولی زمینه این استقلال اقتصادی را فراهم می‌کند.